تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 81947
زیست آنلاین: آیا ما به دنبال خرید یک درخت پلاستیکی مادام العمر هستیم که می توانیم همه ساله گرد و غبار آن را پاک کرده و مجدد از آن استفاده کنیم یا نیاز به بوی واقعی درخت کریسمس داریم و پس از تحویل سال نو آن را به محل دپوی زباله می اندازیم.
 انتخاب درخت کریسمس واقعی یا مصنوعی با محیط زیست سازگارتر است
به گزارش زیست آنلاین، برای بسیاری از ما اولین هیجان جشن سال نو قدم زدن در میان درختان کاج کریسمس است. اما در حال حاضر ما باید از تأثیرات زیست محیطی تصمیمات خود آگاه شویم. این سوال که آیا درختان کریسمس مصنوعی یا واقعی دارای ردپای کربن کمتری هستند، در صدر برنامه های سازگار با محیط زیست Yuletide قرار گرفته است.

آیا ما به دنبال خرید یک درخت پلاستیکی مادام العمر هستیم که می توانیم همه ساله گرد و غبار آن را پاک کرده و مجدد از آن استفاده کنیم یا نیاز به بوی واقعی درخت کریسمس داریم و یک درخت تازه خرد شده را میخریم و پس از تحویل سال نو آن را به محل دپوی زباله می اندازیم؟

کدام نوع درخت کریسمس کمترین رد پای کربن را دارد؟ اگر یک درخت کریسمس واقعی را خریداری می کنید که به صورت محلی تهیه نشده باشد، روند انتقال آن به منزل شما می تواند ردپای کربن سنگین را به خود اختصاص دهد.

راه حل این قضیه یک درخت طولانی مدت جعلی است زیرا نیازی به طی مسافت طولانی سالانه توسط وسایل حمل و نقل و ایجاد آلودگی توسط آنها نیست.

طبق گفته The Carbon Trust یک درخت کریسمس واقعی اثر کربن کمتری نسبت به یک درخت مصنوعی دارد، به ویژه اگر به روش معقول دفع شود.

طبق گفته این سازمان، یک درخت کریسمس طبیعی دو متری که ریشه ندارد و پس از کریسمس در محل دفع زباله ها قرار می گیرد  در حدود 16 کیلوگرم کربن دی اکسید تولید می کند.

یک درخت دو متری که ریشه دارد و پس از استفاده به طور صحیح از آن دفع می شود در حدود 3.5 کیلوگرم کربن دی اکسید تولید می کند که چهار و نیم برابر کمتر از روش قبل است.

از طرف دیگر، یک درخت کریسمس دو متری که از پلاستیک ساخته شده است، دارای ردپای کربن در حدود 40 کیلوگرم کربن دی اکسید است که بیش از 10 برابر بیشتر از یک درختی است که به طور صحیح دفع شده است.

بنابراین اگر یک درخت مصنوعی دارید، حداقل 10 سال باید از آن استفاده کنید تا تاثیر زیست محیطی آن برابر با یک درخت طبیعی باشد که به طرز صحیح دفع می شود.

بسیاری از شوراهای محلی در سراسر کشور خدمات جمع آوری درختان کریسمس را ارائه می دهند، درختان کریسمس مورد استفاده جمع آوری شده و بازیافت می شوند.

در عین حال ، یک درخت کاج یا صنوبر طبیعی کربن دی اکسید را جذب می کند و اکسیژن را آزاد می کند. آن ماری کاب ، مسئول صدور گواهینامه در انجمن خاک جنگلداری، توضیح می دهد که چرا انتخاب یک درخت واقعی در طول دوره جشن گزینه پیشنهادی این سازمان است.

کاب اظهار می کند: "درختان کریسمس واقعی یک منبع تجدید پذیر هستند که در صورت بازیافت یا کاشت مجدد باعث آلودگی نمی شوند."

کاب می افزاید: نیازی به نگرانی در مورد جنگل زدایی هنگام خرید درخت کریسمس طبیعی نیست ، زیرا اکثر این درختان "به عنوان یک محصول باغی پرورش داده می شوند و متعلق به جنگل ها نیستند." وی اظهار داشت روند رشد یک درخت کریسمس به ارتفاع مطلوب حدود 8 تا 10 سال طول می کشد.

اگر در حال حاضر یک درخت کریسمس پلاستیکی دارید، چه کاری باید انجام دهید؟ مورفی عضو کمپین دوستان زمین می گوید: اگر در حال حاضر یک درخت کریسمس مصنوعی در خانه خود دارید و دوست دارید از آن استفاده کنید، انجام این کار نیز مفید خواهد بود. مورفی به The Independent می گوید: "یک قانون کلی این است که اگر قبلاً یک درخت مصنوعی خریداری کرده اید تا زمانیکه می توانید از آن استفاده کنید."

چگونه باید در مورد خرید یک درخت کریسمس واقعی اقدام کنیم؟

اگر در جستجوی یک درخت کریسمس واقعی هستید، کاب توصیه می کند که سعی کنید درختی را انتخاب کنید که به صورت محلی تهیه شده باشد. با ابن کار علاوه بر پشتیبانی از صاحبان مشاغل محلی، با کاهش مسافت طی شده ، ردپای کربن درخت نیز کاهش می یابد.

مورفی می گوید، هنگام خرید یک درخت کریسمس طبیعی، توجه کنید انواع مختلفی از این درختان از بقیه سازگارتر با محیط زیست هستند. خرید یک درخت با ریشه به شما امکان می دهد تا آن را در خارج از خاک خود نیز پرورش داده و هر سال از آن استفاده کنید. با این کار تأثیر زیست محیطی آن را کاهش داده و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه خواهد بود.

راه دیگری که می توان پایداری زیست محیطی بیشتری را در جشن کریسمس داشته باشید اجاره درخت کریسمس از شرکتهایی است که قبلا آنها را اجاره می دهند.

منبع : independent

https://zistonline.com/vdciy3av.t1az52bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما