تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : 81962
زیست آنلاین: دادستان کل نیویورک نتوانست ثابت کند که اکسون، بزرگترین غول نفتی آمریکا سهامداران را در رابطه با هزینه واقعی تغییرات آب و هوا گمراه می کند. یک قاضی روز سه شنبه این حکم را داده بود تا به نبرد چند ساله این غول نفتی علیه دولت پایان دهد.
رفع اتهام از بزرگترین غول نفتی آمریکا در دادگاه نیویورک
به گزارش زیست آنلاین، دادخواست ارائه شده توسط دفتر دادستان کل نیویورک ادعا کرده بود که اکسون سرمایه گذاران را درمورد هزینه واقعی تغییرات آب و هوا فریب داده است.

قاضی باری استراگر از دادگاه عالی دولت در دادگاه اظهار کرد: دادستان کل با ارایه شواهد نتوانست اثبات کند ExxonMobil با ارایه اطلاعات غلط سرمایه گذاران را اغفال کرده است.

با ارایه دادخواست 1.6 میلیارد دلاری توسط دفتر دادستان کل نیویورک، اکسون به فریب سرمایه گذاران درمورد هزینه واقعی تغییرات آب و هوا متهم شده بود. این دادگاه که از ماه اکتبر آغاز شده بود اولین دادخواست کلاهبرداری در زمینه اقلیمی بود که 4 سال به طول انجامیده است.

این پرونده بر این موضوع  متمرکز بود که چگونه اکسون، بزرگترین شرکت نفتی ایالات متحده، هزینه احتمالی ناشی از تغییرات آب و هوایی را اشتباه محاسبه کرده است.

رکس تیلرسون، مدیرعامل سابق Exxon گفت که این شرکت سعی کرده تا تاثیر تغییرات آب و هوایی ناشی از تولید محصولات خود را درک کند و آن را به طور دقیق به سهاداران بفهماند. وی گفت که این پرونده گمراه کننده و با انگیزه سیاسی بوده و نتیجه تلاش گروه های ضد سوختهای فسیلی است.

سی نورتون، سخنگوی اکسون، در بیانیه ای گفت: "حکم امروز تأیید کننده موضعی است که ExxonMobil در طول تحقیقات بی اساس دادستان کل نیویورک داشته است." وی گفت: "ما اطلاعات دقیقی در مورد خطرات ناشی از تغییرات آب و هوا به سرمایه گذاران خود ارائه داده ایم."

اریک اشنایدرمن، دادستان کل نیویورک، تحقیقات خود را در مورد این شرکت در سال 2015 اعلام کرد. در آن زمان وی ادعا کرد که این شرکت از انتشار گازهای گلخانه ای در طی ده ها سال آگاهی داشته است، اما آمار اشتباه در مورد آن منتشر میکرده است.

دادستان کل لتیتیا جیمز گفت: "علی رغم این حکم دادگاه، ما همچنان به پیگیری خود ادامه می دهیم تا این اطمینان حاصل شود که شرکت ها مسئولیت اقداماتی که سلامت اقتصادی و ایمنی آمریکایی ها را در سراسر کشور به خطر می اندازند را بپذیرند. ما برای پایان دادن به تغییرات آب و هوا به مبارزه خواهیم پرداخت."

منبع : nbcnews

https://zistonline.com/vdcf01dc.w6dyvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما