تاریخ انتشار :جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : 81965
زیست آنلاین: رئیس جمهور دونالد ترامپ روز پنجشنبه دوباره علنا گرتا تونبرگ ، فعال بحران آب و هوا را مسخره کرد و و در یک توییت گفت این سوئدی 16 ساله که الهام بخش معترضین در سراسر جهان است، در مسئله مدیریت خشم مشکل دارد.
تمسخر گرتا تونبرگ توسط ترامپ
به گزارش زیست آنلاین، تونبرگ که اوایل این هفته به عنوان شخصیت سال مجله Time نام گذاری شده بود، رهبران جهان را به دلیل عدم اقدامات كافی برای مقابله با بحران آب و هوا به شدت مورد انتقاد قرار داد و در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر با نگاهی خاص به ترامپ خیره شد.

ترامپ در پاسخ به یک توییت که در آن انتخاب شدن به عنوان شخصیت سال مجله تایم را به او تبریک گفته بود، نوشت: خیلی مسخره است گرتا باید روی مشکل مدیریت خشم خود کار کند و با یک دوست به دیدن یک فیلم قدیمی خوب برود! 

ترامپ غالباً در توییتر به دشمنان سیاسی حمله و آن ها را مسخره می کند و پیش از این در ماه سپتامبر نیز به تونبرگ حمله کرده بود.

پس از توئیت ترامپ، تونبرگ بیوگرافی توییتر خود را به روز کرد تا اظهارات ترامپ را بازتاب دهد: "وی گفت یک نوجوان که روی مشکل مدیریت خشم خود کار می کند هم اکنون در حال تماشای یک فیلم قدیمی با دوست خود است.

مجله تایم چهارشنبه اعلام کرد که تونبرگ را به عنوان شخصیت سال خود انتخاب کرده است و وی جوانترین فردی است که تاکنون به عنوان شخصیت سال برگزیده شده است.

سردبیر وقت این مجله نوشت: تونبرگ به بلندترین صدای مهمترین مسئله پیش روی این سیاره تبدیل شده است و نماد تغییر نسل در فرهنگ ما است که در همه جا، از پردیس های دانشگاهی هنگ کنگ گرفته تا سالن های کنگره در واشنگتن ایفای نقش می کند.

منبع : cnn

https://zistonline.com/vdciw3av.t1azq2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما