تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 81976
زیست آنلاین: کارشناسان نگرانی های جدیدی راجع به آلودگی هوا به عنوان قاتل خاموش در انگلستان ایجاد می کنند.
آلودگی هوا قاتل خاموش در انگلستان
 

به گزارش زیست آنلاین، ایجاد محدودیت های سختگیرانه تر برای آلاینده ها می تواند خطرات بیماری های قلبی، انواع سرطان و رشد ضعیف مغز در کودکان را کاهش دهد.

کارشناسان ادعا می کنند عدم پیروی انگلستان از استانداردهای سازمان بهداشت جهانی برای محدود کردن میزان ذرات بسیار ریز آلاینده موجود در هوا، یک خطر عمده برای سلامتی مردم این کشور است.

مطالعات منتشر شده در سال جاری، این ذرات را با انواع سرطان، بیماری های ریوی و قلبی، مشکلات رشد جنین و رشد ضعیف ریه و مغز در کودکان مرتبط می دانند. این ذرات تهدیدی اساسی برای سلامتی محسوب می شوند زیرا به عمق ریه ها نفوذ کرده  و سپس به اندام های دیگر از جمله مغز می رسند. اما استانداردهای اروپایی اجازه می دهد سطح ذرات موجود در هوا 2.5 برابر بیشتر از مقررات سازمان بهداشت جهانی باشد.

"پروفسور آنت پیترز"، مدیر انستیتوی اپیدمیولوژی Helmholtz Zentrum مونیخ می گوید کشورهای اروپایی از جمله انگلیس باید هر چه سریعتر استانداردهای سختگیرانه تری را وضع کنند. این ذرات ریز یک خطر بزرگ و نامرئی برای سلامتی ما به خصوص در لندن و شهرهای بزرگ هستند.

استاندارد ایالات متحده برای ذرات ریز، 12 میکروگرم در مترمکعب است در حالی سازمان بهداشت جهانی این محدودیت را 10 میکروگرم در متر مکعب تعیین کرده است. این در حالی است که این استاندارد در اتحادیه اروپا 25 است. یعنی 2 برابر کشور آمریکا و 2.5 برابر سازمان بهداشت جهانی.

پیترز هشدار می دهد شواهد علمی تایید می کند که تهدید این ذرات برای سلامتی امسال به شدت تقویت شده است. وی گفت: ما در ابتدا شواهدی از تأثیر این ذرات بر ریه ها و قلب داشتیم اما اکنون شواهدی وجود دارد كه نشان می دهد ذرات، متابولیسم بدن را تغییر می دهند و بر مغز تاثیر می گذارند. "

وسایل نقلیه، سیتم های گرمایش خانگی و آلاینده های صنعتی عوامل اصلی افزایش این ذرات هستند.

سازمان بهدشت جهانی در یک گزارش اعلام کرد که در سال 2016 آلودگی هوا منجر به مرگ بیش از نیم میلیون کودک زیر 5 سال در اثر عفونت دستگاه تنفسی شد.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdcaiona.49n6015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما