تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 81977
زیست آنلاین: بعد از دو هفته مذاکره، رهبران جهان متهم اند که برای مقابله با تهدید اقلیمی اقدامات مناسبی انجام نداده اند و مرتباً روی کاغذ اقدام به ارتقاء اهداف داوطلبانه آب و هوا در سال آینده می کنند.
مذاکرات اقلیمی به وقت اضافه کشیده شده است
به گزارش زیست آنلاین، این مذاکرات سالانه، که به طور رسمی با عنوان COP شناخته می شود قرار بود روز جمعه به پایان برسد. هدف این مذاکرات این بود که جزئیات نهایی توافق نامه اقلیمی پاریس در سال 2015 را چکش کاری کنند و انتظارات را برای رسیدن به یک نظر جمعی برای افزایش اهداف اقلیمی بالا ببرند.

این تصمیمگیری برای آینده میلیون ها نفر حیاتی است. با انتشار گازهای گلخانه ای با نرخ فعلی، درجه حرارت متوسط جهانی در حال افزایش است. این افزایش به حدی رسیده است که امواج گرمایی به شدت تشدید می شوند، طوفان ها شدیدتر شده اند و شهرهای ساحلی طبق نظر دانشمندان در معر خطر غرق شدن هستند.

نمایندگان نزدیک به 200 کشور جهان که در پایتخت اسپانیا گرد هم آمده بودند در مورد دو موضوع دیگر که توافق پاریس را از زمان آغاز آن تحت تاثیر قرار داده اند، مسئله داشتند: 1-تدوین قوانین برای یک سیستم بین المللی تجارت کربن، 2-فراهم کردن پول برای کشورهای فقیری که از فجایع اقلیمی رنج می برند.

پیش نویس متونی که در اوایل روز شنبه منتشر شد، بلافاصله انتقادهای خشمگینانه ای را از داخل و خارج از محل برگزاری نشست برانگیخت.

تا شنبه شب، نمایندگان منتظر پیش نویس های جدید بودند. زمان مشخصی برای پایان این جلسات، با یا بدون توافق در نظر گرفته نشده است.

جلسات اختتامیه چندین بار در طول روز برنامه ریزی و سپس لغو میشوند. نماینده برخی از کشورها نیز شکایت دارند که از مذاکرات اصلی محروم مانده اند.

نمایندگان سایر کشورها اظهار کردند كه ایالات متحده اصرار بر چشم پوشی برای انجام اقدامات قانونی علیه منتشر کنندگان گازهای گلخانه ای داشته است. این اقدام برای بسیاری از كشورهای در حال توسعه قابل قبول نبود.

عمار حجازی، دیپلمات فلسطینی که ریاست گروه کشورهای فقیر به نام گروه ۷۷ و تحت حمایت چین را بر عهده دارد گفت: ما از آوردن چنین بندی در توافقات خودداری کردیم زیرا اگر ما در این مرحله آن را قبول کنیم، آثار زیانبارش به خود ما بر می گردد.

منبع : nytimes

https://zistonline.com/vdcbz9bw.rhb8zpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما