تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 81985
زیست آنلاین: معماران برای مقابله با آلودگی هوای دهلی برج های غول پیکر تصفیه کننده هوا را طراحی کرده اند.
برج های غول پیکر تصفیه کننده هوا راه حلی برای آلودگی هوای هند
به گزارش زیست آنلاین، به گفته WHO، کیفیت هوا در پایتخت هند، دهلی نو دارای بدترین وضعیت آلودگی در جهان است و پنجمین علت اصلی مرگ در هند است.

در تلاش برای مقابله با این قاتل ساکت، استودیوی Symbiosis Architects هند یک پروژه پیشنهادی تصفیه هوا برای تمیز کردن هوای شهر به نفع کلیه ساکنان دهلی در نظر گرفته است. این سیستم متکی بر اصول آیرودینامیک است. سیستم های تصفیه کننده هوا Aicsra که به شکل منحنی هستند بر اساس اختلاف فشار هوا، هوای آلوده را وارد و پس از تصفیه، هوای خنک و تمیز را خارج می کنند.

دودهای غلیظ و خفه کننده سال به سال بیشتر همانند پتویی سراسر این شهر و منطقه های اطراف را می پوشاند. با افزایش سطح ذرات PM 2.5 و رسیدن به مرز خطرناک، معماران Studio Symbiosis به دنبال راه حلی بودند که همه افراد بتوانند از آن بهره ببرند نه فقط کسانی که دارای تصفیه هوای خانگی هستند.

در قلب طرح پیشنهادی معماران Aũra، مجموعه ای از برج های غول پیکر و تمیز کننده هوا که در بالای آن گلدان های سبز با آبیاری قطره ای قرار دارد تعبیه شده است. هر برج دارای دو اتاق اصلی خواهد بود: یکی برای افزایش سرعت نسبی هوا و دیگری برای تمیز کردن هوای آلوده. هوای تمیز با سرعت بیشتر و دمای پایینتر از هوای آلوده باعث ایجاد اختلاف فشار میشود و این اختلاف فشار هوای آلوده را به عقب می راند.

معماران تخمین می زنند که یک برج 18 متری Aũra می تواند روزانه 30 میلیون متر مکعب هوا را تمیز کند و ظرفیت تمیز کردن 1115000 متر مکعب هوا در ساعت را دارد.

برج های آرا تنها بخش اول پیشنهاد معماران است. طرح نهایی معماران نصب حلقه ای از برج های 60 متری Aũra در اطراف مرزهای شهر برای متوقف کردن جریان آلودگی های خارجی است.

همچنین آنها وسیله ای به نام “Aũra velocity”  که می تواند در بالای خودروها نصب شود و هنگام حرکت در سطح شهر میزان آلودگی هوا را کنترل کند به این طرح ضمیمه کردند. این کار می تواند توسط هواپیماهای بدون سرنشین Aũra Falcon نیز انجام شود.

منبع : inhabitat

https://zistonline.com/vdcamona.49n6a15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما