تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 81986
زیست آنلاین: علیرغم اینکه به طور میانگین قیمت هر لباس برای کریسمس ۷۳.۹ پوند است، حدود یک پنجم افراد برای بار دوم این لباس ها را نمی پوشند. گزارش کمیته پارلمانی انگلستان در سال جاری نشان داد که صنعت نساجی در سال حدود  1.2 میلیارد تن CO2 تولید می کند و مسئولیت مصرف مقادیر زیادی از آب را بر عهده دارد.
لباس های کریسمس تشدیدکننده بحران آب و هوا
 

به گزارش زیست آنلاین، یک نظرسنجی نشان می دهد که بریتانیایی ها امسال 2.4 میلیارد پوند برای لباس های جدید خود برای جشن کریسمس خرج می کنند. با این وجود بسیاری از این لباس ها ممکن است کمتر از سه بار پوشیده شوند.

طبق مطالعه موسسه خیریه محیط زیست هابوب، متوسط قیمت هر لباس رقمی حدود 73.90 پوند برای هر شخص است، حدود بیست درصد مردم می گویند که از این لباس ها بیشتر از یکبار استفاده نمی کنند.

این موسسه خیریه در میان نگرانی های فزاینده مبنی بر هدر رفتن منابع با ارزش و اثر منفی در بحران آب و هوا توسط صنعت مد، یافته های خود را به عنوان نمونه دیگری از تأثیرات زیست محیطی و مالی این صنعت برجسته می کند.

در میان بمباران تبلیغاتی مصرف کنندگان برای خرید لباس های کریسمس، این خیریه خریداران را ترغیب می کند که لباس های دست دوم تهیه یا لباس های خود را مبادله کنند و حتی اجاره کردن لباس را هم مد نظر داشته باشند تا اینکه فقط به فکر خرید محصولات جدید باشند.

گزارش کمیته پارلمانی انگلستان در سال جاری نشان داد که صنعت نساجی در سال حدود  1.2 میلیارد تن CO2 تولید می کند و مسئولیت مصرف مقادیر زیادی از آب را بر عهده دارد. این در حالی است که 35 درصد از میکرو پلاستیک های موجود در اقیانوس، حاصل از الیاف مصنوعی لباس های رها شده است.

خبر جالب این است که نسل جوان (افراد 16 تا 24 ساله) روشهای سبزتری را برای لباس پوشیدن اتخاذ می کنند. ۳۶ درصد آن ها لباس های خود را با دوستانشان تعویض می کنند و حدود ۳۰ درصد از فروشگاه های خیریه خرید می کنند.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdcb09bw.rhb8wpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما