تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 81990
زیست آنلاین: گلدمن ساکس، اولین بانک بزرگ آمریکایی است که اعلام کرد پروژه های جدید نفتی در قطب شمال را تأمین مالی نمی کند.
بانک آمریکایی تامین مالی پروژه های نفتی را لغو می کند
به گزارش زیست آنلاین، روز یکشنبه این بانک تغییرات در سیاست های زیست محیطی خود از جمله عدم تأمین مالی حفاری در قطب شمال را اعلام کرد. این محدودیت ها همچنین پروژه هایی در پناهگاه ملی حیات وحش قطب شمال آلاسکا را که دونالد ترامپ تلاش کرده است تا آن را توسعه دهد نیز از دستور کار خارج می کند.

گلدمن ساکس در وب سایت خود اعلام کرد این توقف حمایت مالی به توسعه معادن جدید زغال سنگ حرارتی و توسعه نیروگاه های سراسر جهان و همچنین پروژه هایی که به طور قابل توجه یک زیستگاه طبیعی را تخریب می کنند گسترش می یابد.

این بانک همچنین از تعهد برای سرمایه گذاری 750 میلیارد دلاری در طی 10 سال آینده در مناطقی که درگیر بحران اقلیمی هستند خبر داد. این اقدام "گلدمن ساکس" در حالی صورت می گیرد که فعالان و دانشمندان، توافق آب وهوایی را که روز یکشنبه در اجلاس سازمان ملل در مادرید به دست آمد ناکارآمد می دانند. از این رو این بانک مورد ستایش گروه های زیست محیطی قرار گرفته است.

شبکه اقدام Rainforest در بیانیه ای اعلام کرد که تعهدات گلدمن ساکس شدیدترین محدودیت مالی برای پروژه های فسیلی بین هر بانک بزرگ دیگر ایالات متحده است.

طبق اعلام صندوق جهانی حیات وحش، قطب شمال با سرعتی تقریبا دو برابر میانگین جهانی در حال گرم شدن است که منجر به افزایش سطح دریاها، تغییر در الگوهای آب و هوایی و بارندگی و رخدادهای شدید آب و هوایی می شود.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcgzy97.ak9qy4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما