تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 82007
زیست آنلاین: پیش بینی می شود در سال بعد نیز درجه حرارت بیش از 1.1 درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین پیش از انقلاب صنعتی باشد.
سال 2020 یکی از گرمترین سال ها خواهد بود
به گزارش زیست آنلاین، براساس برآوردهای دفتر Met،  با پیش بینی دمای جهانی بیش از 1.1 درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین سال های پیش از انقلاب صنعتی، احتمالاً سال آینده یکی دیگر از گرمترین سال ها خواهد بود.

پیش بینی سال 2020 بر اساس مشاهدات روندهای سالهای اخیر است که دمای هوا سال ها بیش از ۱ درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از انقلاب صنعتیمی باشد.

با این حال سال آینده نیز بعید به نظر می رسد یک رویداد شدید آب و هوایی بر اثر گرمایش زمین، مانند ال نینو رخ دهد. ال نینو سیستم آب و هوایی در اقیانوس آرام است که می تواند به دلیل درجه حرارت بالای غیر معمول رخ دهد و باعث ویرانی های فراوانی شود.

رکورد گرم ترین سال، مربوط به سال 2016 است،  که یک اثر ال نینو هم در آن سال به وقوع پیوست.

پروفسور "آدام اسکایف"، یکی از محققین دفتر Met، می گوید: وقایع طبیعی، مانند ال نینو در اقیانوس آرام که به دلیل افزایش دما رخ می دهند، بر سیستم آب و هوایی تأثیر می گذارند. در غیاب ال نینو، این پیش بینی تصویر روشنی از قویترین عامل افزایش دما به ما می‌دهد: انتشار گازهای گلخانه ای

اگر پیش بینی ها صحیح باشد، سال آینده به آستانه فروپاشی اقلیمی نزدیک تر می شویم. دانشمندان هشدار داده اند که گرم شدن بیش از 1.5 درجه سانتیگراد  بالاتر از سطح پیش صنعتی، می تواند اثرات مخربی بر آب و هوا در جهان داشته باشد.

اولین سالی که درجه حرارت بیش از ۱ درجه بالاتر از میانگین دمای سال های 1850 تا 1900 رفت، سال 2015 بود. بنابراین سرعت تغییر بسیار سریع بوده است. اگر روند فعلی ادامه یابد، طی دو دهه، آستانه ۱.۵ درجه سانتیگراد نقض خواهد شد.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcguz97.ak9xz4prra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما