تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 82008
زیست آنلاین: تقریباً هر روز یک خبر در مورد تأثیرات بهداشتی تازه کشف شده از آلودگی هوا، مانند سرطان مغز و انواع بیماری ها دیگر منتشر می شود و امید به زندگی را کوتاه می کند.
برخی از نقاط روشن در مبارزه برای هوای پاک
به گزارش زیست آنلاین، اما خبرهای خوبی نیز وجود دارد. اول، جدیدترین خودروهای دیزلی آلودگی بسیار کمتری نسبت به خودروهای جایگزین تولید می کنند. با کاهش وسایل نقلیه قدیمی و به روزرسانی اتوبوس ها، دی اکسید نیتروژن حاصل از ترافیک در منطقه کم انتشار لندن، حدود یک سوم کاهش یافته است.

دوم، آلودگی ذرات در شهرهای بزرگ چین تنها در پنج سال 34 تا 49 درصد کاهش یافته است.

سوم، یک بررسی که اخیرا در چهار قاره انجام شده است، نشان داد که کاهش آلودگی هوا سلامتی را بهبود بخشیده و تغییراتی را ایجاد کرده است که می توان طی چند ماه آینده نتایج آن را مشاهده کرد. این مثالها نشان می دهد که در یک زمان کوتاه، به چه دستاورد هایی می توان رسید.

شواهد زیادی از آثار زیانبار تنفس در هوای کثیف وجود دارد اما این یافته ها ما را از توصیف این مسئله برای نشان دادن مزایای رفع آن فراتر می برد.

چهارم، افزایش اعتراضات عمومی منجر به اقدامات مناسبتری خواهد شد. معترضان محلی خیابان ها را در اطراف مدارس می بندند. شورش علیه انقراض و اعتصابات دانش آموزان هوای تمیز را در کنار وضعیت اضطراری اقلیمی برجسته می کند.

در مرحله بعد، ما به سیاستمدارانی نیاز داریم تا از این فرصت استفاده کرده و بتوانند گامی در مسیر سلامتی افراد ایجاد کنند.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdch6vn6.23nivdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما