تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 82012
زیست آنلاین: برای اولین بار انرژی تولید شده از منابع تجدیدپذیر سهم بیشتری را نسبت به سوخت های فسیلی در تامین انرژی انگلستان به خود اختصاص داده است.
حداقل شدن سهم سوخت فسیلی در تامین انرژی انگلستان
به گزارش زیست آنلاین، پس از تبدیل انرژی تجدیدپذیر به بزرگترین منبع تولید برق در انگلیس، سوخت های فسیلی به کمترین مقدار خود در منابع تأمین انرژی رسیده است. اطلاعات نشان می دهد که انگلیس 38.9٪ از برق خود در ۹ ماه ابتدایی  سال جاری را از منابع تجدیدپذیر مانند باد و خورشیدی تامین کرده است که در مدت مشابه سال 2018 این مقدار یک سوم بود.

انرژی تجدیدپذیر با اختلاف بسیار نسبت به نیروگاه های گازسوز که سهم ۳۸.۸ درصدی در تولید برق انگلستان دارند، بزرگترین منبع تأمین انرژی در این کشور است. براساس داده های رسمی، افزایش منابع تجدیدپذیر همراه با تولید نیروگاه های هسته ای، سوخت های فسیلی را به کمترین سهم خود از ترکیب انرژی بریتانیا رسانده است.

نیروگاههای زغال سنگ در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری 1 درصد از برق بریتانیا را تامین کرده است که این مقدار در مدت مشابه سال 2018، 2.5 درصد بوده است. این کاهش به این دلیل است که سه نیروگاه زغال سنگ در این کشور بسته شده و تنها چهار نیروگاه باقی مانده است. همچنین در این گزارش آمده است که برای اولین بار، تولید برق از مزارع بادی فرا ساحلی، بیش از مزارع بادی در خشکی بوده است. سهم تولید برق هر کدام به ترتیب ۹.۸ و ۹.۲ درصد است که این ارقام در مدت مشابه سال گذشته، ۶.۷ و ۷.۳ درصد بود.


منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdccixq4.2bqis8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما