تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 82015
زیست آنلاین: دادگاه عالی هلند طی حكمی از دولت خواسته است تا پایان سال آینده میزان انتشار گازهای گلخانه ای را حداقل 25٪ نسبت به سال 1990 کاهش دهد.
حکم دادگاه هلند به دولت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای
به گزارش زیست آنلاین، این پرونده شش سال پیش توسط گروه زیست محیطی Urgenda برای مجبور کردن وزرا به منظور فراتر رفتن از اهداف اتحادیه اروپا مطرح شد. با این حال ، شانس دولت برای رسیدن به این هدف بسیار کم است. تا پایان سال 2018 میزان انتشار گازهای گلخانه ای  نسبت به سال 1990 تنها 15٪ کاهش داشته است.

محققان محیط زیست هلند معتقدند که می توان سطح انتشار گازهای گلخانه ای را تا پایان سال 2020 ، 23 درصد کاهش داد اما ممکن است این کاهش 19 درصد باشد.

دولت هلند در اواخر ماه ژوئن در لاهه برنامه اقلیمی خود را ارائه داد که عبارت بود از برنامه ریزی برای کاهش 49 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030 و همچنین اتمام تولید برق از زغال سنگ از سال 2020 . در حالی که انتشار متان، اکسید نیتروژن و سایر گازها کاهش یافته است، میزان انتشار دی اکسید کربن از سال 1990 در هلند مقدار ناچیزی تغییر کرده است.

ماه گذشته، دولت به دلیل بحران آلودگی اکسید نیتروژن تحت فشار قرار گرفت، به همین دلیل حداکثر سرعت رانندگی در روز را به 100 کیلومتر در ساعت کاهش داد.

دادگاه عالی این کشور روز جمعه اعلام كرد كه حكم خود را بر اساس كنوانسیون اقلیمی سازمان ملل و تعهد قانونی دولت برای حفظ جان و سلامتی شهروندان هلندی صادر كرده است.

این دادگاه اعلام کرد: اجماع زیادی در جامعه علمی و بین المللی در مورد نیاز فوری به کاهش گازهای گلخانه ای به مقدار حداقل 25٪ توسط کشورهای توسعه یافته وجود دارد.

در حالی که هدف اتحادیه اروپا برای کاهش 20 درصدی انتشار کربن نسبت به سال 1990 است، Urgenda این پرونده را به نمایندگی از 886 شهروند هلندی و با این استدلال که دولت آنها وظیفه قانونی برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی بر عهده داشت و باید به دنبال کاهش بزرگتری باشد، بر عهده گرفت.

منبع : bbc

https://zistonline.com/vdcftxdc.w6d0yagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما