تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 82016
زیست آنلاین: آتش سوزی نوتردام تقریباً مشهورترین کلیسای تاریخی پاریس را ویران کرد تا ایراداتی در مقررات ایمنی جهانی سرب، در رابطه با وجود مواد ساختمانی سمی در مکانهای تاریخی را عیان کند.
آتش سوزی نوتردام جهان را در معرض گرد و غبار سربی قرار می دهد
به گزارش زیست آنلاین،  پس از آتش سوزی نوتردام در ماه آوریل، تنها در طی چند ساعت ده ها تن از سم سرب وارد جو شد. مقامات پاریس مشكلاتی را در مورد مقررات ایمنی عمومی این شهر كشف كردند. هیچ معیاری برای سنجش میزان آلودگی وجود نداشت. آلودگی کشنده از گرد و غبارهای سرب فضای شهر را پر کرده بود.

مقامات دیگر در پایتخت های تاریخی اروپایی دیگر مانند رم و لندن و همچنین آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده و سازمان بهداشت جهانی نیز چنین دستورالعمل هایی برای خطرات غبار سرب در فضای باز ندارند.

آنها می گویند دلیل این امر این است که اگرچه مقررات برای آلودگی سرب وجود دارد، اما پیش بینی آلودگی نوتردام با تقریباً 100 متر (330 فوت) ارتفاع غیر قابل باور بود.

مسمومیت ناشی از گرد و غبار سرب می تواند باعث از بین رفتن دائمی توانایی های شناختی، تشنج ، اغما یا مرگ شود. قرار گرفتن  گروههای حساس مانند مادران باردار و کودکان خردسال در معرض این آلودگی خطرات جبران ناپذیری در پی دارد.

پس از آنکه  250 تن سرب داخل برج و سقف نوتردام در 15 آوریل در مرکز پاریس در شعله های آتش سوخت، مقامات به پاریسی ها هشدار دادند که خطر زیست محیطی جدی آنها را تهدید می کند.

آن سوریس، معاون شهردار پاریس مسئول بهداشت عمومی ، به اسوشیتد پرس گفت: این فاجعه برای ما یک تلنگر بود. مقدار سرب که در نوتردام سوخته بود بی سابقه بود.

مقامات با کمال تعجب متوجه شدند که در حالی که دستورالعمل های ایمنی در سطح فرانسه برای میزان سرب در داخل ساختمان ها و مدارس و همچنین در رابطه با میزان سرب داخل رنگ ، خاک و هوا وجود دارد، هیچ دستورالعملی برای تجمع سرب در اماکن عمومی و گرد و غبار سرب روی زمین وجود ندارد.

در 18 ژوئیه، سه ماه پس از آتش سوزی، آژانس بهداشت منطقه ای پاریس گفت که 5000 میکروگرم بر متر مربع (4180 میلی گرم در هر متر مربع) گرد و غبار سرب در اماکن عمومی وجود دارد.

این آژانس گفت: 12 کودک در مناطق اطراف آتش سوزی از نظر میزان سرب موجود در خون مورد آزمایش قرار گرفتند. هیچ یک از آنها در بیمارستان بستری نشده اند و یا دارویی برای آنها تجویز نشده است. اما مقامات گفتند پیش بینی اثرات بهداشتی طولانی مدت در اثر آتش سوزی غیرممکن است.

منبع : apnews

https://zistonline.com/vdcg3z97.ak9xq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما