تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 82017
زیست آنلاین: با ممنوع اعلام کردن هرگونه مذاکره پیرامون بحران آب و هوا توسط ایالات متحده، فعالان زیست محیطی و کمپین ها به شدت از این ممنوعیت که اسناد آن فاش شده است خشمگین هستند.
ایالات متحده هرگونه مذاکره درباره بحران آب و هوا را ممنوع می کند
به گزارش زیست آنلاین، تجزیه و تحلیل اسناد که به بیرون درز کرده است نشان می دهد ایالات متحده آمریکا هرگونه صحبت در مورد بحران آب و هوا را در مذاکرات تجاری با انگلیس ممنوع اعلام کرده است.

بریتانیا در معاملات تجاری اذعان می کند که فشارهایی وجود خواهد داشت تا اطمینان حاصل شود که هرگونه توافق، به تعهدات اقلیمی آن ها خللی وارد نمی کند. اما تحلیل سند 451 صفحه ای که ماه گذشته فاش شده است تأیید می کند که دولت ترامپ به انگلیس گفته است که نمی توان از بحران آب و هوایی صحبت کرد و این امر موجب خشم و عصبانیت گروه های زیست محیطی شده است.

نیک دیردن، مدیر Global Justice Now، که اولین بار این سند را افشا کرد گفت: حقیقت این است که آمریکا حتی اسم بردن از تغییرات اقلیمی را ممنوع کرده است. ترامپ منکر تغییرات اقلیمی است و هرگونه توافق با آمریکا، عمل به تعهدات زیست محیطی را برای انگلیس سخت تر می کند.

سخنگوی وزارت تجارت بین‌المللی گفت: ما اهداف مذاکره خود را برای توافق تجاری آینده با ایالات متحده در موعد مقرر منتشر خواهیم کرد. انگلستان به عنوان اولین اقتصاد بزرگ جهان که قوانین جدیدی را برای انتشار خالص صفر، تا سال 2050 تصویب کرد، رهبری مقابله با تغییرات اقلیمی جهان را بر عهده دارد. نخست وزیر این کشور، چشم انداز خود را اجرای برنامه های زیست محیطی بزرگ قرار داده است.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdchqvn6.23nizdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما