تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 82021
به دلیل گذراندن تعطیلات در هاوایی در زمان آتش سوزی

نخست وزیر استرالیا مجبور به عذرخواهی شد

زیست آنلاین: تخریب گسترده حاصل از آتش سوزی، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا را که به دلیل گذراندن تعطیلات در هاوایی در طول بحران آتش سوزی مورد انتقاد قرار گرفته، تحت فشار قرار داده است.
نخست وزیر استرالیا مجبور به عذرخواهی شد
به گزارش زیست آنلاین، اسکات موریسون، روز گذشته بخاطر گذراندن تعطیلات خانوادگی در هاوایی درست در زمانی که آتش سوزی مرگبار در چندین ایالت رخ داده است، خانه ها ویران شده اند و دو آتش نشان جان خود را از دست داده اند، عذرخواهی کرد.

موریسون در میان خشم عمومی شنبه شب به کشور بازگشت. وی صبح روز گذشته هنگام بازدید از دفتر خدمات آتش نشانی روستایی در سیدنی با خبرنگاران صحبت کرد.

وی گفت: من مطمئن هستم که استرالیایی ها متفکر هستند و می دانند که وقتی به فرزندان خود قول می دهید سعی می کنید به آن عمل کنید. اما به عنوان نخست وزیر، شما مسئولیت های دیگری نیز دارید و من آن را قبول دارم و انتقادات را می پذیرم.

موریسون گفت الان زمان سواستفاده های سیاسی نیست و باید با یکدیگر همدل و متحد باشیم.

موریسون همچنین در پاسخ به منتقدان که می گویند دولت وی به اندازه کافی برای مبارزه با تغییرات آب و هوا عمل نکرده است و همین امر به عنوان یکی از عوامل اصلی گسترش آتش سوزی در ایالت های نیو ساوت ولز، ویکتوریا و استرالیا جنوبی ذکر می شود گفت: عوامل بسیار دیگری نیز وجود داشته اند که عامل تعداد بی سابقه آتش سوزی ها در طول موج گرمای بی سابقه بوده اند.

فصل آتش سوزی سالانه استرالیا که در تابستان نیمکره جنوبی به اوج خود می رسد، پس از یک زمستان غیر منتظره گرم و خشک بسیار زود آغاز شد. در طی چند ماه گذشته حدود 3 میلیون هکتار زمین در سراسر کشور استرالیا دچار حریق شد که طی آن 9 نفر کشته و بیش از 800 خانه ویران شده است.
منبع: nbcnews

https://zistonline.com/vdccsxq4.2bqii8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما