تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 82030
زیست آنلاین: مقامات محلی در توییتر گفتند که تیم های عملیاتی در جزایر گالاپاگوس در تلاشند تا گسترش ۲۰۰۰ لیتر نفت را پس از واژگون شدن کشتی باری هنگام بارگیری در اوایل روز گذشته ، مهار کنند.
نشت ۲۰۰۰ لیتر نفت در آبهای جزایر گالاپاگوس
به گزارش زیست آنلاین، گالاپاگوس ، میراث جهانی یونسکو ، محل زندگی برخی از اکوسیستم های منحصر به فرد و از نظر علمی مهم بر روی زمین است. این جزیره بخشی از خاک اکوادور است و صدها مایل تا ساحل این کشور فاصله دارد.

این حادثه به احتمال زیاد دانشمندان و متخصصان محیط زیست را که برای محافظت از مجمع الجزایر آتشفشانی اقیانوس آرام که محل زندگی بسیاری از گونه هایی است که در هیچ کجای دیگر کره زمین یافت نمی شوند، مسافت های زیادی را طی کرده اند، شوکه کرده است.

گارد ساحلی اکوادور اعلام کرد این حادثه زمانی رخ داد که کشتی برای بارگیری در اسکله حضور داشت. جرثقلی که وظیفه قرار دادن کانتینرها بر روی کشتی ها را بر عهده دارد، کنترل خود را از دست داد و باعث شد که کانتینر بر روی کشتی سقوط کند. گارد ساحلی اعلام کرد برنامه اضطراری را برای مهار لکه نفتی فعال کرده است. این حادثه در جزیره سن کریستوبال، شرقی ترین جزیره گالاپاگوس رخ داده است.

سان کریستوبال محل زندگی شیرهای دریایی، لاک پشت های غول پیکر و غیره است. مانند بسیاری از جزایر موجود در مجمع الجزایر، مسافرانی که به این جزیره سفر می کنند برای محافظت از گیاهان و جانوران باید از قوانین سختگیرانه ای پیروی کنند.

محافظه کاران بطور فزاینده ای ابراز نگرانی می کنند که گالاپاگوس و اکوسیستم خاص آن در معرض تهدید بازدید بیش از حد گردشگران است.

منبع : cnn

https://zistonline.com/vdccxxq4.2bqi18laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما