تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 82041
زیست آنلاین: هر ساله حدود 15 میلیارد درخت در سراسر جهان قطع می شود و در آفریقا نرخ جنگل زدایی از میانگین سالانه جهانی، 0.8 درصد فراتر رفته است.
مبارزه یک استارتاپ با جنگل زدایی در آفریقا
به گزارش زیست آنلاین، براساس مقایسه جنگل های بازسازی شده آفریقا توسط تیمی از دانشمندان زیست محیطی و زیست شناسان تکاملی در دانشگاه ییل، جنگل های غرب و شرق آفریقا، که در آن اقدامات حفاظتی با مقدار فعالیت های جنگل زدایی مطابقت ندارند، بین سالهای 1900 و 2017  کاهش چشمگیری پیدا کرده اند.

یک دلیل برای این امر اینست که افرادی که در مناطق روستایی آفریقا زندگی می کنند، برای پخت و پز خود هنوز به چوب درختان قطع شده وابسته هستند. یک استارتاپ آفریقایی در تلاش است تا بخشی از راه حل این بحران جنگل زدایی باشد.

گروه (The Most Influential People of African Descent (MIPAD, گروهی که در تلاش است تا پلی بر روی شکاف بین آفریقایی هایی که خارج از قاره و کسانی که در این قاره زندگی می کنند ایجاد کند، به معنای واقعی کلمه، می خواهد مردم در آفریقا ریشه داشته باشند.

این گروه می خواهد از طریق یک ابتکار تأثیرگذار اجتماعی، بیش از 200 میلیون درخت را در سراسر آفریقا تا سال 2024 ، قبل از پایان دهه بین المللی سازمان ملل بکارد.

پروژه My Roots in Africa این امکان را برای هرکسی در هر کجای دنیا فراهم می کند که بتواند به افتخار خود یا هر کس که دوست داشته باشد با درج نام، درختی بکارد یا هدیه دهد.

بنیانگذار و مدیر MIPAD گفت: پروژه ریشه های من در آفریقا است ... مانند سیستم اوبر برای درختان است، که جوامع محلی را که تحت تأثیر آلودگی یا جنگل زدایی قرار دارند به شهروندان جهانی که به دنبال کاشت ریشه های خود در آفریقا هستند، متصل می کند. این فرصتی است که در آن آفریقا و آفریقایی های ساکن خارج قاره و تمام بشریت پیروز می شوند.

برای هر درختی که کاشته می شود می توان نام انتخاب کرد. بسیاری از آفریقایی های که خارج از این قاره زندگی میکنند می خواهند به نحوی با این قاره ارتباط داشته باشند و این برنامه، یک ارتباط احساسی عمیقی برای آن ها به ارمغان خواهد آورد که پیش خود می گویند که من اکنون در آفریقا ریشه دارم.

منبع : cnn

https://zistonline.com/vdcez78v.jh8wei9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما