تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 82042
زیست آنلاین: در ولز یکی از اولین محله های کربن خالص صفر جهان ساخته می شود. در این محله 35 خانه قادر به تولید انرژی پاک بیش از میزان مورد نیاز خود هستند.
ساخت محله ای با انتشار صفر کربن در ولز
به گزارش زیست آنلاین، پیش بینی می شود توسعه این پروژه 8 میلیون پوندی در پونتارداو در جنوب ولز در بهار پیش رو آغاز شود. ساکنان پارک هادو هیچ قبض انرژی پرداخت نخواهند کرد زیرا این توسعه از ترکیبی از فناوری های انرژی تجدیدپذیر برای تولید برق پاک به اندازه کافی برای تأمین برق خانه های خود در طی سال ها استفاده خواهد کرد.

خانه های دو، سه و چهار خوابه مجهز به پنل های خورشیدی و باتری های ذخیره انرژی، پمپ های حرارتی منبع زمینی و سیستم های تهویه نوآورانه خواهند شد. این اولین طرح برای تحقق تعریف شورای سبز ساختمان انگلیس (UKGBC) از كربن خالص صفر با ردیابی میزان مصرف انرژی توسعه و انتشار كربن در زمان واقعی خواهد بود.

ریچارد توین، مشاور سیاست گذاری در UKGBC ، گفت: "اقدام هدفمند در طول 10 سال آینده برای جلوگیری از بدترین تأثیرات تغییرات آب و هوایی بسیار مهم است.

انرژی مورد استفاده در خانه ها حدود 20 درصد از میزان انتشار گازهای گلخانه ای انگلیس را تشکیل می دهد، بنابراین اگر قصد داریم انتشار گازهای گلخانه ای را به میزان چشمگیری کاهش دهیم، کلیه خانه های جدید، حداکثر تا سال 2030 باید در بهره برداری، کربن صفر خالص باشند.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdcf0xdc.w6d0jagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما