تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 82043
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: از فواید تولید کمپوست از پسماند تر می توان به جلوگیری از دفن پسماند، تولید کمپوست، فروش آن و کسب در آمد، جلوگیری از هدر رفتن سالیانه چندین هکتار زمین ناشی از دفن پسماندها، ایجاد اشتغال و درآمدزائی و کاهش تولید شیرابه و گاز متان و بوی نامطبوع اشاره کرد.
فواید تولید کمپوست از پسماندهای تر
 

به گزارش زیست آنلاین، به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، صدر الدین علی پور با تاکید بر ارتقاء عملکرد زیست محیطی، بروز رسانی و کاربرد روش های نوین در مدیریت پسماند شهر گفت: یکی از فعالیتهای سازمان در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه  جدا سازی  پسماندهای تر (آلی) در خطوط  پردازش  توسط نوار نقاله و انتقال به سایت های هوادهی است که با در نظر گرفتن عواملی همچون جهت وزش باد و نور خورشید جانمایی شده است.

وی با اشاره به زمان انباشت 8 هفته ای پسماند های تر در سایت هوادهی گفت:  در طول این مدت بنا به نظر آزمایشگاه کنترل کیفیت مجتمع آرادکوه ، پشته های موجود توسط دستگاه های پیشرفته ای به نام تاپ ترن زیر و رو شده و در اصطلاح هوادهی می شوند.هدف از این کار اختلاط کامل مواد با یکدیگر و تولید کمپوست با خواص همگن بوده که باعث  یکسان سازی رطوبت، گرما و اکسیژن رسانی به اعماق پشته ها می شوند.
علی پور، کاهش هزینه ها در مرکز دفن به دلیل جلوگیری از دفن پسماند، تولید کمپوست، فروش آن و کسب در آمد، جلوگیری از هدر رفتن سالیانه چندین هکتار زمین ناشی از دفن پسماندها، ایجاد اشتغال و درآمدزائی و بازیافت پسماند های خشک با ارزش، فروش آن ها و کسب در آمد را از جمله فواید اقتصادی تولید کمپوست از پسماند های تر عنوان کرد.

وی با اشاره به کاهش تدریجی دفن و افزایش ظرفیت بازیافت و پردازش به عنوان یکی از اهداف این سازمان گفت:  واحدهای جدید پردازش پسماندها و تولید کمپوست در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه بر حسب نیازاحداث شده تا ضمن  جلوگیری از دفن پسماندها از آلودگی آب، خاک و هوا نیزجلوگیری شده و موجب بهبود محیط زیست شهری و بهبود وضعیت اجتماعی و بهداشتی مردم شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر لزوم به روز رسانی روش های کاربردی مدیریت پسماند شهر تهران اظهار داشت: به منظور افزایش کیفیت کود کمپوست وحفظ دمای مناسب جهت فعالیت میکرو ارگانیسم های مداخله گر در روند کمپوست سازی نسبت به افزایش تعداد دفعات هوادهی و ساید ترن(کنار ریز) در سایت تخمیر همراه با مانیتورینگ اقدام شده است.

وی ضمن اعلام  راه اندازی واحد های پالایش جدیدی با هدف افزایش خلوص کمپوست تولید ی و درجه بندی آنها در مجتمع آرادکوه و با همکاری بخش خصوصی افزود: تولید کمپوست به شکل گرانوله و بسته بندی در کیسه های مختلف باعث کاهش هزینه های حمل و نقل و هم چنین استفاده راحت تر کشاورزان در سیستم های کود دهی به اراضی خواهد گردید که مرحله پایانی تولید آن محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، علی پور با تاکید بر ارزیابی مستمر پارامتر های کود کمپوست مانندمیزان نسبت کربن به ازت، میزان نیتروژن، میزان مس، سرب، روی، نیکل، رطوبت و سایر موارد اظهار امیدواری کرد که با رویکرد و چشم انداز توسعه محور  در راستای موفقیت و پیشرفت های چشمگیری در زمینه مدیریت بهینه پسماند شهر گام برداریم.

https://zistonline.com/vdcgwz97.ak9xt4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما