تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 82044
زیست آنلاین: پایتخت روسیه در ماه دسامبر درجه حرارت بالایی را تجربه کرده است و پیش بینی شده تا پایان دسامبر بر خلاف سالهای گذشته هیچ برفی نخواهد بارید.
درجه حرارت بی سابقه در مسکو
به گزارش زیست آنلاین، دمای مسکو در روز سه‌شنبه 6.2 درجه سانتیگراد بود که گرمترین دمای ثبت شده برای این تاریخ است. این شهر اغلب در ماه دسامبر از برف پوشیده می شد اما امسال به دلیل گرمای بسیار بالا خبری از برف نیست.

آب و هوای گرم غیر معمول باعث بحث و گفتگو در مورد بحران آب و هوا شده است، موضوعی که در کشوری که اغلب به صادرات هیدروکربن وابسته است، اولویت خاصی ندارد. در کنفرانس مطبوعاتی سالانه رئیس جمهور روسیه در هفته گذشته، یک روزنامه نگار از پوتین در مورد تغییرات آب و هوایی در این کشور پرسید. پوتین افزایش درجه حرارت جهانی را تأیید کرد، اما در مورد نقش انسان در تغییرات اقلیمی حرفی به میان نیاورد.
 

وی گفت: ما می دانیم که در تاریخ زمین دوره های گرمایش و سرمایش وجود داشته و این ممکن است به فرایند جهانی بستگی داشته باشد. تغییرات کوچک در محورهای زمین و مدار آن در اطراف خورشید می تواند منجر به تغییرات اقلیمی بسیار جدی بر روی زمین شود که نتایج و عواقب آن قابل ملاحظه است و اکنون دوباره در حال اتفاق افتادن است. اگر غیر ممکن نباشد، بسیار دشوار است که تعیین کرد چگونه بشر بر تغییرات اقلیمی تاثیر می گذارد. اما ما نمی توانیم بیکار بمانیم، من با همکارانم موافقم. ما باید تمام تلاش خود را بکنیم تا از تغییرات چشمگیر در آب و هوا جلوگیری کنیم.
 

روسیه یکی از امضا کنندگان توافق نامه پاریس در مورد کنترل انتشار گازهای گلخانه ای است، اما واکنش رسمی روسیه به تغییرات اقلیمی در بعضی مواقع کند بوده است.

منبع : cnn

https://zistonline.com/vdchkvn6.23nikdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما