تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 82060
زیست آنلاین: بقای ۴ گونه جانوری در آریزونا با ساخت دیوار مرزی در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.
دیوار مرزی ترامپ گونه های جانوری را تهدید می کند
به گزارش زیست آنلاین، بقای هشت گونه جانوری در معرض خطر و تهدید، از جمله چهار نوع ماهی بومی در آریزونا در هاله ای از ابهام قرار دارد، زیرا مقادیر زیادی از آب های زیرزمینی منطقه برای ساخت دیوار مرزی مدر نظر دونالد ترامپ استخراج می شود.

این دیوار 30 متری در حاشیه پناهگاه حیات وحش ملی سان برناردینو در جنوب شرقی آریزونا در حال ساخت است. مکانی که چشمه های بیابانی نادر و جریانهای کریستالی تنها زیستگاه ایالات متحده برای ماهی در معرض خطر انقراض Ro Yaqui محسوب می شود.

به دلیل طولانی بودن زمان خشکسالی، ذخایر آب منطقه از بین رفته است. گسترش محصولات زراعی آببر مانند مزارع یونجه و گردو نیز آبخوان های آب را در این منطقه خشک خالی می کند.

اکنون کارشناسان نگرانند که ساخت این قطعه 20 مایلی از دیوار، که از ماه اکتبر آغاز شده است، باعث کاهش سطح آبهای زیرزمینی در سان برناردینو شده باشد که زیستگاه یک گونه آسیب پذیر از گربه ماهی است.

یک فعال محیط زیست محیطی می گوید دلیل خوبی وجود دارد که بپذیریم تنها زیستگاه ایالات متحده ماهی Yaqui، به دلیل پمپ کردن ده ها یا صدها هزار گالن آب زیرزمینی برای ساختن دیوار مرزی در حال خشک شدن است.

در ماه سپتامبر، دولت ترامپ متعهد شد كه تا پایان سال 2020، 450 تا 500 مایل از دیوار را احداث کند. تعهدی بلندپروازانه با 6 میلیارد دلار بودجه كه قبلاً برای برنامه های دفاعی و مبارزه با مواد مخدر صرف می شد.

علیرغم پتانسیل عواقب طولانی مدت، جزئیات در مورد این طرح ها پراکنده است زیرا دولت، برای تسریع در ساخت و ساز، 28 قانون فدرال را که برای حمایت و نظارت مربوط به هوای پاک و آب، گونه های در معرض خطر، زمین های عمومی و حقوق بومیان آمریکایی وضع شده بود، تعلیق کرده است.

درمجموع، 93 گونه در معرض خطر و تهدید قرار دارند كه در فاصله 2000 مایلی نزدیك مرز جنوبی كه خشك ترین منطقه آمریكای شمالی است زندگی می كنند. حیات وحش و جانوران بومی و همچنین پرندگان مهاجر و پروانه ها برای زنده ماندن به تالاب های کم آب و رودخانه ها نیاز دارند.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcfxxdc.w6d0vagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما