تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 82061
زیست آنلاین: یکی از مسئولین بانک انگلیس می گوید، کاهش سرمایه گذاری در پروژه های نفتی بسیار آهسته است.
شرکت ها باید سرمایه گذاری در سوخت های فسیلی را توجیه کنند
به گزارش زیست آنلاین، مارک کارنی گفت که همه شرکت ها و موسسات مالی باید سرمایه گذاری مداوم خود در سوخت های فسیلی را توجیه کنند و هشدار داد که دارایی های این بخش می توانند بی ارزش تلقی شوند. کارنی اظهار داشت: اگرچه بخش مالی شروع به كاهش سرمایه گذاری در شركت های نفت و گاز كرده است، اما این روند به اندازه كافی سریع پیش نمی رود.

کارنی از سمت خود در سال جدید کناره گیری خواهد کرد و پس از آن به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل در موضوع تغییرات اقلیمی و مباحث مالی فعالیت خواهد کرد. وی یکی از معدود مدیران این بانک بود که تلاش می کرد اقداماتی در جهت اقتصاد کربن صفر داشته باشد.

کارنی که در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده بود گفت وقایع شدید آب و هوایی اجتناب ناپذیر است و بحران آب و هوا فاجعه ای است که دیر یا زود دامنگیر همه کشورها خواهد شد. زمانی که رخدادهای آب و هوایی بسیار شایع و آشکار شوند، انجام هر کاری برای مقابله با آن بسیار دیر خواهد بود. رهبران سیاسی باید امروز رسیدگی به مشکلات آینده را آغاز کنند.

بانک انگلیس اعلام کرده است که اگر بخش مالی و تجارت، نتواند یک انتقال آرام به سمت اقتصاد کربن صفر داشته باشد، دارایی هایی این بخش به ارزش 20 تریلیون می توانند خیلی سریع بی ارزش شوند.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdcgqz97.ak9x34prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما