تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 82067
زیست آنلاین: جنگلهای بارانی آمازون در طول دهه گذشته معادل 8.4 میلیون زمین فوتبال در اثر جنگل زدایی نابود شده است.
معادل ۸ میلیون زمین فوتبال از جنگل های آمازون نابود شده است
به گزارش زیست آنلاین، این مقدار حدود ۲۴ مایل مربع یا حدود 10.3 میلیون زمین فوتبال آمریکایی است. به عبارت دیگر، معادل از دست دادن کانکتیکات، هاوایی، ماساچوست و نیوجرسی است. این  رقم خیره کننده از انجمن آماری سلطنتی است که آن را به عنوان آمار بین المللی دهه انتخاب کرده است. این سازمان انگلیس آماری از سراسر جهان در اختیار دارد.

محققان با استفاده از داده های جنگل زدایی از موسسه ملی تحقیقات فضایی برزیل (INPE) و مقررات فیفا در ابعاد زمین، این تعداد را محاسبه کردند.

از سال 2010 ، کیلومتر به کیلومتر از جنگل های بارانی آمازون در برزیل برای مصارف تجاری از جمله پرورش گاو ، دامداری و تولید روغن نخل از بین رفته اند. این صنایع مسئولیت انتشار میلیون ها تن کربن در هر سال را بر عهده دارند.

بیش از دو سوم آمازون در برزیل قرار دارد و جنگلهای بارانی اغلب با عنوان ریه های زمین شناخته می شوند. این جنگل ها زیستگاه حداقل 10 درصد از تنوع زیستی جهان است، 20 درصد اژ اکسیژن جهان را تولید و به تنظیم دمای کل سیاره کمک می کند.

جنگل زدایی در آمازون در دهه 1970 اتفاق افتاد و در سال 1995 به اوج خود رسید. اما در سالهای بعد، میزان تخریب رو به کاهش رفت و به کمترین  میزان خود در سال 2012 رسید. اما از این سال به بعد، جنگل زدایی در بزرگترین جنگل بارانی جهان در حال رشد است و نرخ تخریب در ماه های اخیر به سرعت در حال افزایش است.

منبع : cnn

https://zistonline.com/vdccmxq4.2bqie8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما