تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 82082
دفتر Met اعلام کرد در سال 20۱۹، در نتیجه بحران آب و هوا چندین رکورد گرما در این کشور به ثبت رسید.
ثبت رکورد گرما در انگلیس در سال ۲۰۱۹
به گزارش زیست آنلاین، گرمترین دمایی که تاکنون در انگلیس ثبت شده است در 25 ژوئیه در کمبریج بود. جایی که دماسنج، دمای 38.7 درجه سانتیگراد را نشان داد. رکورد گرمترین روز ماه فوریه نیز شکسته شد. کیو گاردنز در لندن 21.2 درجه سانتیگراد را در روز 26 تجربه کرد.

گرمترین روز دسامبر در آشفاری در ارتفاعات اسکاتلند با دمای 18.7 درجه سانتیگراد در ۲۸ام این ماه ثبت شد که در انتظار تایید رسمی است.

ارتفاعات کوهستانی نیز بالاترین حداقل دما را در ماه فوریه ثبت کردند.  13.9 درجه سانتیگراد در آکناگارت.

هوای انگلیس به دلیل تأثیرات رقابتی اقیانوس اطلس و قاره اروپا بسیار متغیر است. این بدان معنی است که حتی با بالا رفتن درجه حرارت متوسط به دلیل گرمایش جهانی، رکوردهای دمای پایین هنوز هم می توانند تنظیم شوند.

به نظر می رسد، سال 2019 دومین یا سومین سال گرم از سال 1850 باشد. امسال گرمترین سال تاریخ استرالیا بود که باعث ایجاد آتش سوزی های عظیمی شده است که هنوز هم ادامه دارد. در روسیه نیز دمای بالا باعث شد بر خلاف سال های گذشته، امسال در ماه دسامبر بارش برف اتفاق نیفتد.

در انگلیس، سال ۲۰۱۹ یازدهمین سال گرم ثبت شده بود و این ۱۱ سال از سال 2002 تاکنون اتفاق افتاده است.

یک تحلیل جامع و تخصصی اخیرا نتیجه گرفته است که جهان در مسیر فاجعه آب و هوایی قرار دارد و سه چهارم از تعهدات کشورها براساس توافق نامه اقلیمی پاریس 2015، به درستی اجرا نشده است.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcj8yeo.uqe8ozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما