تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : 82084
زیست آنلاین: آتش سوزی استرالیا گونه های بی شماری از جانداران را به سمت انقراض سوق می دهد.
انقراض گونه های جانداران در آتش سوزی استرالیا
به گزارش زیست آنلاین، میلیون ها حیوان در آتش سوزی کشته شده اند، اما تأثیر آتش سوزی بر روی گیاهان و جانوران حتی از مرگ و میر فردی نیز شدیدتر است. پات هاودگنز کارشناس محیط زیست در نزدیکی رودخانه غربی در جزیره کانگورو،  دوربین هایی را تنظیم کرده بود تا از dunnart، موش کوچکی که در هیچ کجای دیگر کره زمین یافت نمی شوند تصاویری تهیه کند.

اکنون، پس از دو آتش سوزی در این محل در چند روز گذشته، آن دوربین ها و به احتمال زیاد بسیاری از dunnarts جزیره کانگورو از بین رفته اند. هاودگنز گفت: آتش سوزی درست از زیر زمین و جایی که این گونه ها زندگی می کنند عبور کرده است و زیستگاه این جانور تجزیه شده است. بعدازظهر روز گذشته، سه منطقه حیات وحش دیگر برای حفاظت از dunnarts و سایر گونه های در معرض خطر، مانند سنگ قهوه ای جنوبی نیز دچار آتش سوزی شدند.
 

پروفسور سارا لگ، استاد دانشگاه ملی استرالیا گفت مشکلی که برای این موش های کوچک رخ داده است نمادی از آنچه در سراسر سواحل شرقی استرالیا اتفاق می افتد، است. وی گفت: ده ها عدد از گونه های در معرض انقراض در اثر آتش سوزی به سختی آسیب دیده اند. در بعضی موارد تقریباً کل زیستگاه آنها سوخته است.
 

تاکنون، آتش سوزی فعلی استرالیا حدود 5.8 میلیون هکتار از زمین های این کشور را سوزانده است. زمین هایی که در سراسر جهان با گیاهان و جانوران بی نظیر شناخته می شود. اکولوژیست ها می گویند آتش سوزی های شدید و بی سابقه مطمئناً چندین گونه از جانداران را منقرض خواهد کرد.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdcbagbw.rhb5wpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما