تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 82097
زیست آنلاین: منابع آگاه گفتند روز چهارشنبه دولت ترامپ پیشنهاد خواهد داد که پروژه های مهم جدید آمریكا مانند ایجاد بزرگراه ها و خطوط لوله دیگر نیازی به بررسی های فدرال در رابطه با تأثیرات زیست محیطی آنها براساس قوانین جدید ندارند.
چشم پوشی از تأثیرات زیست محیطی پروژه ها توسط دولت ترامپ
به گزارش زیست آنلاین، آژانس های فدرال سیاست ملی محیط زیست NEPA)  ) با هدف اطمینان از حمایت دولت از محیط زیست هنگام بررسی یا تصمیم گیری در مورد پروژه هایی مانند ساخت جاده ها و پل ها، برش جنگل ها و گسترش پهنای باند ایجاد شده اند.

تغییر مقررات برای اولین بار در 40 سال اخیر توسط شورای کاخ سفید در مورد کیفیت پروژه های تاثیرگذار بر محیط زیست انجام می شود. این شورا در نظر دارد اعلام کند که آژانس های فدرال در هنگام بررسی پروژه های بزرگ موظف نیستند تأثیر پروژه ها را بر تغییرات آب و هوا در نظر بگیرند.

دانیل اشنایدر، سخنگوی CEQ گفت: رئیس جمهور دونالد ترامپ وعده داده است كه فرایند كارآمدتری برای تصمیم گیری به موقع در مورد صدور مجوز برای پروژه های زیربنایی حیاتی كه باعث ایجاد اشتغال نیز می شود فراهم می كند. وی گفت این پروژه ها ازدحام ترافیك را كاهش می دهد و باعث افزایش كیفیت زندگی در محلات سراسر كشور بزرگ ما می شود.

انتظار می رود CEQ دامنه پروژه هایی را که نیاز به بررسی های دقیق  زیست محیطی با نام مطالعات تأثیرات زیست محیطی دارند محدود کند و تعدادی از پروژه ها را از بررسی های NEPA حذف کند و به شرکت ها یا اجراکنندگان پروژه ها اجازه دهد ارزیابی های زیست محیطی خود را انجام دهند.

ترامپ در یادداشتی با گرامیداشت 50امین سالگرد تاسیس NEPA در تاریخ 1 ژانویه ، به عنوان یک فرد توسعه دهنده پروژه های تجاری گفت که وی منتقد صریح مقررات این آژانس بوده است و اعلام کرد که تغییرات بزرگی در حال انجام است.

ترامپ گفت: CEQ بررسی کاملی در مورد مقررات اجرایی NEPA  انجام داده است و به زودی پیشنهادی را برای به روزرسانی این مقررات صادر می کند تا نگرانی های بسیاری از آمریکایی های زحمتکش، مشاغل کوچک و مقامات دولتی و محلی که قصد توسعه پروژه های خود را دارند برطرف شود. وی ادامه داد : در ماه نوامبر، بیش از 30 گروه از بزرگترین گروه های صنعتی کشور، از اتاق بازرگانی گرفته تا موسسه آمریکایی پترولیوم از CEQ خواستند که به روزرسانی قوانین آژانس NEPA زودتر انجام شود.

گروه های محیط زیست نگران این هستند که با تضعیف عملکرد NEPA ، ایالات متحده ابزار مهمی را برای مبارزه و محافظت در برابر اثرات تغییرات آب و هوایی از دست بدهد و جوامع محلی آسیب بیشتری از توسعه پروژه ها ببینند.

کریستی گلدفوس، رئیس سابق CEQ گفت که پیشنهاد ترامپ باعث ایجاد خسارت های ماندگار خواهد شد. وی گفت گروههای زیست محیطی در زمان اوباما موفق به مسدود یا به تاخیر انداختن پروژه های بزرگ که تاثیرات زیست محیطی مخرب داشتند می شدند.

منبع : reuters

https://zistonline.com/vdcfexdc.w6d01agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما