تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 82098
زیست آنلاین: مطالعات نشان می دهد در یک دهه اخیر، تبدیل نیروگاه های زغال سنگ به گازی برای تولید برق، جان ۲۶ هزار نفر را نجات داد.
تعطیلی نیروگاه های زغال سنگ آمریکا جان هزاران نفر را نجات داد
 

به گزارش زیست آنلاین، تبدیل این نیروگاه ها به نیروگاه گازی، ۳۰۰ میلیون تن دی اکسید کربن را کاهش می دهد. در این تحقیق، تعطیل کردن تعدادی از نیروگاه های زغال سنگ در سراسر ایالات متحده، میزان آلاینده های سمی و به تبع آن مرگ و میر ناشی از مشکلات بهداشتی مرتبط مانند بیماری های قلبی و مشکلات تنفسی را کاهش داده است.

براساس مطالعات دانشگاه کالیفرنیا که در مجله پایداری طبیعت منتشر شد، تخمین زده می شود 26610 نفر به دلیل فاصله گرفتن از زغال سنگ بین سال های 2005 تا 2016 در ایالات متحده از مرگ نجات پیدا کردند.334 واحد بخش زغال سنگ  در مدت زمان مطالعه این تحقیق از خط خارج شده اند.

به دلیل ارزان بودن، گاز طبیعی جایگزین زغال سنگ شده است و در این مدت 612 واحد گازسوز به خط تولید وارد شده اند. در نتیجه این اقدام، از انتشار بیش از 300 میلیون تن دی اکسید کربن جلوگیری شده است. این در حالی است که میزان دی اکسید نیتروژن و دی اکسید گوگرد که توسط نیروگاه های زغال سنگ منتشر می شود به ترتیب 60 و 80 درصد کاهش یافته است.

تحقیقات قبلی نشان داده است که اگر جهان بخواهد از گرمایش زمین جلوگیری کند، زغال سنگ و گاز باید سریعا با جایگزین های دیگری که انتشار آنها صفر است، مانند انرژی خورشیدی و بادی جایگزین شوند، یا حداقل از فناوری استفاده شود که از انتشار گازهای گلخانه ای جلوگیری کند.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdcg7z97.ak9xy4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما