تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 82111
زیست آنلاین: اطلاعات ردپای کربن به مشتریان کمک می کند تا تأثیرات زیست محیطی مواد غذایی را درک کنند.
اولین برند بزرگی که از برچسب کربن استفاده می کند
به گزارش زیست آنلاین، Quorn به اولین برند بزرگی تبدیل شده است که برچسب کربن را بر روی محصولات خود چاپ می کند.

چاپ برچسب های جدید، با هدف کمک به مصرف کنندگان برای درک تأثیرات زیست محیطی خرید خود، از ماه ژوئن برای برخی محصولات و تا سال آینده برای کلیه محصولات این برند آغاز خواهد شد.

از پنجشنبه، اطلاعات ردپای کربن "مزرعه تا فروشگاه" که توسط Carbon Trust تأیید شده است، برای 30 محصول پرفروش این برند بصورت آنلاین در دسترس خواهد بود.

Quorn ادعا می کند نخستین تولید كننده مواد غذایی بدون گوشت است. در سال 2018 تولید محصولات این شرکت که در تولید آن ها از گوشت استفاده نشده است، از انتشار 200 هزار تن دی اکسید کربن جلوگیری کرد. تأثیر گازهای گلخانه ای مایکوپروتئین، پروتئین مبتنی بر قارچ مورد استفاده در محصولات این شرکت، 90 درصد کمتر از گوشت گاو است.

تجزیه و تحلیل ها تا به امروز در مورد خسارت های کشاورزی به کره زمین نشان می دهد که اجتناب از گوشت و لبنیات تنها بزرگترین روشی است که مصرف کنندگان می توانند اثرات زیست محیطی خود را کاهش دهند چرا که کشاورزی و دامپروری یکی از منابع مهم و در حال رشد انتشار گازهای گلخانه ای در جهان است.

تحقیقات Carbon Trust در سال 2019 نشان داد که دو سوم مصرف کنندگان از ایده برچسب کربن که نشان می دهد محصولات با تعهد به اندازه گیری و کاهش ردپای کربن خود ساخته شده اند، حمایت می کنند.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdccssq4.2bqis8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما