تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب : 82117
زیست آنلاین: در سال 2019، آتش سوزی های آمازون خشم بین المللی را برانگیخت. طی یک دهه این جنگلهای بارانی مساحتی برابر با 8.4 میلیون زمین فوتبال را از دست داده اند. این جنگل زدایی در آینده عواقب بدی خواهند داشت.
جنگل های آمازون در آینده یکی از عوامل انتشار گازهای گلخانه ای خواهند بود
به گزارش زیست آنلاین، اما نویسندگان این مطالعه جدید هشدار می دهند که با گرمتر و خشک تر شدن هوا، آتش سوزی های آینده می توانند به مراتب بیشتر آسیب برسانند.

به گفته پائولو براندو، استاد دانشگاه کالیفرنیا و یکی از محققین این گزارش، این آتش سوزی ها می تواند تا سال 2050 میزان جنگل زدایی را دو برابر کرده و 16 درصد از جنگلهای بارانی را از بین ببرند. منطقه ای تقریباً به اندازه کل ایالت میشیگان

هنگامی که جنگلهای بارانی سالم باشند، درختان و گیاهان آن ها هر ساله میلیاردها تن دی اکسید کربنی که باعث به دام انداختن گرما می شوند را جذب کرده که این یکی از بهترین سیستم های دفاعی کره زمین در برابر تغییرات اقلیمی است.

اما مطالعه نشان داد كه آتش سوزی می تواند توانایی این جنگل ها را در مبارزه با تغییرات اقلیمی به خطر بیاندازد، تا جایی كه تا سال ۲۰۵۰, این جنگل ها به جای جذب گاز های گلخانه ای، خود یکی از عوامل انتشار آن خواهند شد.

گیاهان و درختان آمازون سالانه میلیاردها تن دی اکسید کربن را از طریق فتوسنتز از هوا جذب می کنند. این امر به محدود کردن میزان گازهایی که گرما را در جو به دام می اندازد، کمک می‌کند.

بنا بر این گزارش، جلوگیری از جنگل زدایی های جدید، می تواند انتشار کربن از آتش سوزی های آینده را به نصف کاهش دهد و مانع از گسترش این حریق ها به مناطق حافظت شده شود.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdciyzav.t1arz2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما