تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : 82130
زیست آنلاین: محققین می گویند افزایش دما به معنای مرگ و میر بیشتر در اثر تصادفات، نزاع و خودکشی خواهد بود.
بحران آب و هوا باعث افزایش مرگ و میر جوانان می شود
به گزارش زیست آنلاین، طبق تحقیقات جدید، افزایش دمای ناشی از گرمایش جهانی منجر به مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای، خشونت، خودکشی و غرق شدن می شود و بیشترین تأثیر را روی جوانان خواهد گذاشت.

مرگ و میر ناشی از جراحات از دیرباز، فصلی شناخته شده است و تجزیه و تحلیل جدید از داده های مربوط به مرگ و میر نشان داد نزدیک به 6 میلیون نفر در ایالات متحده به دلیل افزایش ۲ درجه ای حرارت به طور غیر مسنقیم جان خود را از دست داده اند. هدف اصلی، مطالعه این اثرات در همه کشورهای جهان است.

دانشمندان محاسبه كردند كه اين افزايش دما، فقط در آمريكا منجر به 2100 آسيب مرگبار در سال خواهد شد.در روزهای گرم، افراد تمایل دارند بیشتر بیرون از خانه بروند و نوشیدنی های الکلی بیشتری بنوشند، حال اینکه درجه حرارت بالا افزایش خشونت و خودکشی را منجر می شود.

این تجزیه و تحلیل، کاهش اندکی را در مرگ ناشی از افتادن سالمندان نشان می دهد که احتمالاً به دلیل کاهش یخبندان در زمستان می باشد.تحقیقات قبلی در مورد تأثیر شرایط بحرانی آب و هوا بر سلامتی، بر بیماریهای مزمن مانند نارسایی قلبی و بیماریهای عفونی از جمله مالاریا متمرکز شده بود. اما مرگ و میر ناشی از جراحات در حال حاضر حدود 10 درصد از کل تلفات در سراسر جهان را تشکیل می دهد و تا کنون مطالعه چندان زیادی در مورد تأثیر گرمایش جهانی بر این امر انجام نشده است.

دانشمندان می گویند که جوانان در جوامع و اقتصاد نقش کلیدی دارند و اقدامات برای مقابله با مرگ و میر ناشی از آسیب آن ها باید یک اولویت در بهداشت عمومی باشد.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdcdzf0j.yt0xs6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما