تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 82153
زست آنلاین: سه عامل مرگبار حشرات، خشکسالی و آتش سوزی، مقامات پارک کالیفرنیا را وادار کرده است که برنامه های بحران آب و هوا را برای دهه 2050 در نظر بگیرند.
سه عامل مرگبار نابودی درختان کالیفرنیا
به گزارش زیست آنلاین، یافته های اولیه یک مطالعه جدید نشان می دهد درختان غول پیکر سکوئویا، بزرگترین ارگانیسم های زنده روی کره زمین که برخی از آن ها هزاران سال عمر دارند در اثر حمله سوسک ها که مرتبط با با بحران آب و هوا است، در حال نابودی هستند. سرعت مرگ درختان، که برخی از آنها در عصر ظهور و سقوط صدها امپراطوری و پادشاهی زندگی کردند محققان را شوکه کرده است.

براساس یک مطالعه مشترک خدمات پارك ملی و تحقیقات زمین شناسی آمریكا که در روزهای آینده منتشر خواهد شد، در پارک های ملی Sequoia و Kings Canyon در سیرا نوادا، كالیفرنیا، 28 درخت غول پیكر در اثر سه عامل کشنده سوسک های پوست کن، خشکسالی و آتش سوزی از بین رفته اند.

به نظر می رسد که حمله سوسک ها به درختان به روش های ناشناخته منجر به نابودی درختان شده است. علاوه بر حملات سوسک ها، آتش سوزی های شدید که با خشکسالی تقویت شده اند و چندین دهه آتش سوزی طبیعی موجب شده است که از سال 2015 در پارک های ملی 12 درخت غول پیکر از بین بروند.

مرگ و میر این درختان فرضیات قدیمی در مورد این درخت را که به دلیل شناخته شدن به عنوان یک درخت غیر قابل تخریب، هرساله بازدید کننده هایی را از سراسر جهان به خود جذب می کند و تنها در دامنه های غربی سیرا نوادا رشد می کند را به چالش کشده است.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcipzav.t1arw2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما