تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 82159
زیست آنلاین: چین در نظر دارد یکی از بزرگترین مشکلات زیست محیطی این کشور را برطرف کند. از این رو در حال افزایش محدودیت ها در تولید، فروش و استفاده از محصولات پلاستیکی یکبار مصرف است.
ممنوعیت استفاده از محصولات پلاستیکی در چین
به گزارش زیست آنلاین، مقادیر زیادی از زباله های پلاستیکی در محل های دفن زباله دفن شده یا در رودخانه ها رها می شوند. سازمان ملل متحد پلاستیک های یکبار مصرف را به عنوان بزرگترین چالش زیست محیطی در جهان معرفی کرده است.

وزارت محیط زیست چین که این سیاست جدید را در پیش گرفته است اعلام کرد که استفاده از کیسه های پلاستیکی تا پایان سال 2020 در کلیه شهرهای بزرگ چین و تا سال 2022 در همه شهرها ممنوع خواهد شد. بازارهای فروش محصولات تازه تا سال 2025 از این ممنوعیت معاف خواهند بود. موارد دیگر مانند ظروف پلاستیکی غذاهای آماده نیز به تدریج کنار گذاشته می شوند.

تا پایان سال 2020، استفاده از نی های یکبار مصرف در رستوران ها ممنوع خواهد بود. تا سال 2025، در تمامی شهرهای چین، صنعت رستوران باید میزان مصرف پلاستیک های یکبار مصرف خود را 30 درصد کاهش دهند.

همچنین برخی از مناطق در تولید و فروش محصولات پلاستیکی با محدودیت هایی روبرو خواهند شد، اگرچه این مناطق هنوز مشخص نشده اند. چین همچنین واردات زباله های پلاستیکی و استفاده از زباله های پلاستیکی پزشکی در تولید پلاستیک را ممنوع اعلام کرد.

این کشور در حال حاضر در حال افزایش میزان بازیافت است و در حال ساخت ده ها پایگاه "استفاده از منابع جامع" برای اطمینان از استفاده مجدد از بیشتر محصولات به عنوان بخشی از جنگ این کشور با زباله است.

منبع: reuters

https://zistonline.com/vdceoz8v.jh8wni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما