تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 82160
زسیت آنلاین: گونه ها جانوری سراسر جهان در اثر گرمایش زمین مجبور به تغییر رژیم غذایی، الگوهای مهاجرتی، زمین های محل تغذیه و ... شده اند.
تغییر رفتار حیوانات در اثر گرمایش جهانی
لاکپشت های چرمی هفته گذشته در یک گزارش اعلام شد که افزایش درجه حرارت اقیانوس ها و تغییر جریان های دریایی باعث دو برابر شدن سفرهای لاک پشت های چرمی از محل لانه سازی تا محل پیدا کردن تغذیه شده است

طبق گزارش موسسه هوبرت کورین فرانسه، لاک پشت ها پس از گذاشتن تخم های خود در بعضی از سواحل، برای تغذیه باید به سمت آب های خنک تر حرکت کنند، اما دمای بالاتر به این معنی است که برخی باید برای رسیدن به مناطق مناسب، مسافت طولانی تری را شنا کنند.

پیکا پیکا ها، پستانداران کوچک بومی آمریکای شمالی، به طور فزاینده ای از تخته سنگهای با ارتفاع زیاد به جنگلهای مجاور حرکت کرده اند. یک مطالعه در ژورنال Mammalogy خاطر نشان می کند که زیستگاه خنک، مرطوب و صخره ای مورد نیاز آنها داغ تر، خشک تر و کم برف تر می شود. از آنجا که آنها در کوهستان زندگی می کنند، وقتی زمین آنها غیر قابل سکونت می شود، دیگر جایی برای آن ها باقی نمی ماند.

پروانه های سلطنتی  دمای گرمتر هوا باعث شده است تا مهاجرت پروانه های سلطنتی تا شش ماه به تاخیر بیفتد. موسسه خاکی دانشگاه کلمبیا توضیح می دهد که این تاخیر باعث می شود که مهاجرت، با زمان شکوفه دادن گل ها که شهد آن ها منبع غذایی اصلی این پروانه ها هست، مغایر باشد. به همین دلیل طی دو دهه گذشته ۹۵ درصد جمعیت آن ها از بین رفته است.

پافین پافین ها در خلیج ماین به طور معمول از شاه ماهی ها تغذیه می کنند، اما افزایش دمای  اقیانوس ها باعث شده است این ماهی ها به سمت شمال حرکت کنند. پفین ها سعی می کنند پروانه ماهی ها به جای آن تغذیه کنند، اما قادر به بلع آنها نیستند. کارشناسان می گویند در طول 20 سال گذشته، سالانه ۲.۵ درصد از جمعیت این گونه کم شده است.

خرسهای قطبی و پلانکتون انجمن علوم دریایی اسکاتلند می گوید: ذوب شدن یخ های دریایی روی زنجیره غذایی وسیع تر تأثیر می گذارد. زیرا زئوپلانکتون از جلبک هایی که در یخ های دریا رشد می کنند تغذیه می کند. زئوپلانکتون از جلبکهای روی یخ های دریایی تغذیه می کنند. این موجودات میکروسکوپی توسط ماهی و میگو خورده می شوند که آن ها هم توسط فک هایی تغذیه می شوند که 70 درصد رژیم غذایی خرس های قطبی را تشکیل می دهند.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcgzq97.ak9x34prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما