تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 82165
زیست آنلاین: مالزی 150 کانتینر زباله پلاستیکی را به کشورهای ثروتمند از جمله ایالات متحده، انگلستان، فرانسه و کانادا ارسال کرده است و اظهار داشته که مالزی زباله دان جهان نیست.
مالزی زباله دان کشورهای ثروتمند نیست
به گزارش زیست آنلاین، این کشور از سال 2018 ، همزمان با دستیابی چین به صنعت بازیافت ، توسط ضایعات غیرقانونی پلاستیکی غرق شده است. مالزی همچنین به عنوان قاچاقچی غیرقانونی زباله معرفی شده است اما دولت این کشور در گذشته نیز سعی در مقابله با این موضوع داشته و محمولات زباله را نیز تاکنون چندین بار بازگردانده است.

روز دوشنبه وزیر امور خارجه این کشور، یو بی یین، دستور داده است 3،737 تن زباله به 13 کشور برگردانده شود. از میان 150 کانتینر، 43 مورد به فرانسه و 42 مورد به انگلیس ، 17 مورد به ایالات متحده و 11 کانتینر به کانادا ارسال شده است.

یو در یك پست طولانی فیسبوك نوشت: دولت تلاش خواهد كرد تا این اطمینان حاصل شود كه "مالزی تبدیل به زباله دان جهان نمی شود". وی افزود: کشورهایی که زباله های خود را به این کشورها فرستاده اند خودشان نیز هزینه های حمل و نقل آن را تقبل کرده اند.

چین برای پاکسازی محیط زیست خود، دو سال پیش واردات زباله های پلاستیکی به این کشور را ممنوع اعلام کرد. با این اقدام چین، واسطه ها به دنبال مقصد جدیدی برای زباله های خود از جمله مالزی بودند.

گزارش اخیر Greenpeace نشان داد که طی هفت ماه اول سال 2018، زباله های پلاستیکی بیش از دو برابر نسبت به سال گذشته از ایالات متحده به مالزی صادر شده اند.

در ماه می، دولت های 187 کشور از جمله مالزی، موافقت کردند که پلاستیک را به کنوانسیون بازل ( معاهده ای که صدور مواد خطرناک از یک کشور به کشور دیگر را ممنوع می کند) برای مقابله با اثرات خطرناک آلودگی پلاستیک در سراسر جهان، اضافه کنند.  ایالات متحده در میان آنها نبود.

منبع : cnn

https://zistonline.com/vdcbs8bw.rhb50piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما