تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 82174
زیست آنلاین: آب آشامیدنی ایالات متحده به طور گسترده ای آلوده به مواد شیمیایی شده است.
 آب آشامیدنی ایالات متحده آلودگی شیمیایی بالایی دارد
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از گروه زیست محیطی watchdog ، آلودگی آب آشامیدنی ایالات متحده به مواد شیمیایی دست ساز انسان، بسیار بالاتر از بالاترین سطح آلودگی موجود در میامی ، فیلادلفیا و نیواورلئان که قبلا گزارش شده بود است.

این مواد شیمیایی موجود در آب، در برابر تجزیه زیستی مقاوم هستند و با نام پرفلوروکسیل یا PFAS شناخته می شوند. برخی از آنها با سرطان، آسیبهای کبدی، تولد نوزادان کم وزن و سایر مشکلات سلامتی ارتباط مستقیم دارند.

یافته های گروه کار محیط زیست EWG) ) نشان می دهد که گزارش منتشر نشده آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده EPA) ) مبنی بر اینکه 110 میلیون آمریکایی ممکن است با PFAS آلوده باشند، می تواند بسیار رقم کمی باشد.

دیوید اندروز، دانشمند ارشد EWG و مؤلف این گزارش گفت: جلوگیری از آلودگی آب آشامیدنی به این مواد شیمیایی تقریباً غیرممکن است. این مواد شیمیایی در محصولاتی مانند تفلونها و در کف آتش نشانی استفاده می شدند. برخی در انواع دیگر محصولات و فرآیندهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و جایگزینی آنها نیز خطراتی را ایجاد می کند.

از نمونه های آب شیر گرفته شده توسط EWG از 44 سایت در 31 ایالت واشنگتن D.C ، تنها در یک مکان، مریدین ، می سی سی پی، هیچ PFAS قابل ردیابی وجود نداشت. علاوه بر این ، EWG دریافت که به طور متوسط شش تا هفت ترکیب PFAS در مکانهای آزمایش شده یافت می شود و اثرات آن بر سلامتی هنوز کشف نشده است. اندروز گفت: همه افراد در معرض سمی شدن از این مواد شیمیایی PFAS قرار دارند.

در سال 2018 پیش نویس گزارش از دفتر وزارت بهداشت، درمان و خدمات انسانی ایالات متحده گفت: میزان خطر این مواد شیمیایی باید تا 10 برابر پایین تر از آستانه تحملی باشد که EPA توصیه می کند. کاخ سفید و سازمان حفاظت محیط زیست تلاش کرده بودند جلوی انتشار این گزارش را بگیرند.

منبع : reuters

https://zistonline.com/vdcba8bw.rhb5zpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما