تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 82178
زیست آنلاین: دولت جدید اسپانیا اعلام وضعیت اضطراری تغییرات اقلیمی اعلام کرده است و بزودی برنامه های خود برای کاهش انتشار کربن را منتشر خواهد کرد.
اعلام وضعیت اضطراری اوضاع اقلیمی در اسپانیا
به گزارش زیست آنلاین، دولت ائتلاف سوسیالیستی که از ابتدای سال آغاز به کار کرده است، متعهد شده است که ظرف 100 روز اول دولت خود قانون جدیدی را وضع خواهد کرد.

پیش بینی می شود این پیشنهادها و قوانین، مسیر را برای تامین 95 درصد برق کشور از طریق تجدیدپذیرها تا سال 2040 تأمین کند و همچنین انتشار گازهای گلخانه ای توسط اتوبوس ها و کامیون ها به صفر برسد. همچنین صنعت كشاورزی نیز به انتشار كربن صفر خواهد رسید.

ترزا ریبرا، وزیر محیط زیست گفت: دولت یک هیئت مشاوره آب و هوا برای ایجاد ایده در مورد مقابله با تغییرات اقلیمی با تمرکز ویژه بر جوانان تشکیل خواهد داد. هدف کلی رسیدن به انتشار کربن صفر خالص تا سال 2050، مطابق با اهداف اتحادیه اروپا و دولت انگلیس است.

برخی کشورها برنامه ریزی کرده اند که در مدت زمان کوتاهی به انتشار کربن صفر خالص برسند. به عنوان مثال فنلاند تا سال 2035 به این مهم دست پیدا می کند.

اسپانیا با سرمایه گذاری زیاد در انرژی باد در حال حاضر یکی از پیشگامان جهان در انرژی های تجدیدپذیر است و بیش از 40 درصد از برق خود را از منابع تجدیدپذیر تولید می کند.

منبع : independent

https://zistonline.com/vdcfcydc.w6d0eagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما