تاریخ انتشار :شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 82180
زیست آنلاین: روز پنجشنبه، اعضای بولتن دانشمندان اتمی، ساعت رستاخیز را از 100 روز قبل از نیمه شب به 100 ثانیه قبل از نیمه شب منتقل کرد.
جهان نزدیکتر از همیشه به روز رستاخیز
به گزارش زیست آنلاین، روز پنجشنبه ، بولتن دانشمندان اتمی ، که هر سال تهدیدات ناشی از جنگ هسته ای و تغییرات آب و هوایی را به دست می آورد، ساعت رستاخیز را از 100 روز قبل از نیمه شب به 100 ثانیه قبل از نیمه شب منتقل کرده است.

بولتن دانشمندان اتمی، که توسط کسانی که در طول جنگ جهانی دوم روی پروژه منهتن کار می کردند، تأسیس شد و اکنون شامل 13 برنده جایزه نوبل است، روز پنجشنبه بیانیه ای صادر کرد که در آن آمده است: "بشریت همچنان با دو خطر وجودی همزمان روبرو است،" جنگ هسته ای و تغییرات اقلیمی"

اعضای این بولتن می گویند:  ما یک نگرانی مشترک درباره عدم موفقیت سیستم چند جانبه در پرداختن به تهدیدات موجود داریم. از عقب نشینی ایالات متحده از توافق نامه پاریس گرفته تا بن بست مذاکرات برای خلع سلاح هسته ای ایران.

اکنون مشخص می شود که جهان چقدر به فاجعه نزدیک می شود، نه چند ساعت و حتی دقیقه. این نزدیکترین زمان به رستاخیز از زمان ایجاد ساعت در سال 1947 تاکنون بوده است.

اوضاع امنیتی بین المللی وخیم است، نه فقط به این دلیل که تهدیدهای هسته ای و تغییرات اقلیمی وجود دارند، بلکه به این دلیل که رهبران جهان اجازه داده اند که زیرساخت های سیاسی بین المللی برای مدیریت اینها از بین برود.

یکی از تهدیدات، تغییرات اقلیمی است. حدود 60 کشور که متعهد شده اند انتشار گازهای کربن خالص خود را تا سال 2050 کاهش دهند، فقط 11 درصد از انتشار جهانی را تشکیل می دهند.

 تقریبا هر شخص در کره زمین عوارض تغییرات اقلیمی از جمله تغییرات شدید آب و هوایی، سیل، خشکسالی و آتش سوزی را تجربه کرده است. اکنون جهان با یک وضعیت اضطراری واقعی روبرو است. یک وضعیت کاملاً غیرقابل قبول که دیگر جای هیچگونه خطایی در آن وجود ندارد.

مسئولین این بولتون از رهبران جهان می خواهند تا در سال 2020 به آن ها بپیوندند زیرا در تلاش هستند تا بشریت را از مرز این فروپاشی به عقب برانند.

آن ها می گویند: ساعت رستاخیز اکنون در 100 ثانیه به نیمه شب قرار داد، در شرایطی که خطرناک ترین وضعیتی است که بشر تاکنون با آن روبرو بوده است. اکنون زمان جمع شدن، اتحاد و عمل است.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdciuzav.t1arv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما