تاریخ انتشار :شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 82183
زیست آنلاین: دولت ترامپ با ایجاد قوانین تازه که چندین دهه حمایت از محیط زیست را از بین می برد، سعی در بازگشت به گذشته و نابودی محیط زیست را دارد.
بازگشت به عقب با خدشه دار کردن قوانین زیست محیطی توسط ترامپ
به گزارش زیست آنلاین، هیچ کس دوست ندارد که ایالات متحده به روزهایی برگردد که آب حاوی آلاینده های صنعتی بود و در همه جا لاشه پرندگان مسموم افتاده بود. در آن زمان علم و سیاست نمی توانستند ویرانی های زیست محیطی در مقیاس بزرگ را جبران کنند و قادر به متوقف کردن آن نیز نبودند.

با این حال ، اکنون دولت ترامپ با ایجاد قوانین تازه که چندین دهه حمایت از محیط زیست را از بین می برد، سعی در بازگشت به گذشته را دارد. این قوانین که از پنج شنبه لازم الاجراست، به افراد این اجازه را میدهد که انواع آلاینده ها را به تالاب ها، رودخانه های فصلی، آبراه های زیر زمینی و گذرگاه های موقتی جریان یافته از باران و برف ریخته شوند.

این آبراه ها در نهایت به بدنه های بزرگتری می رسند که آب آشامیدنی را تأمین می کنند. از بین بردن حفاظت از آنها یک خطر واقعی و فوری برای سلامتی و محیط زیست ایجاد می کند. یکی از مهمترین چیزهایی که در علوم زیست محیطی طی 50 سال گذشته اثبات شده است این است که همه چیز به هم متصل است. در دهه 1960 دانشمندان متوجه شدند اگر DDT را برای کشتن پشه ها در مزارع و محلات استفاده کنند، از خاک و آب به حشرات کوچک و سپس به ماهی های کوچک و سپس به ماهی های بزرگتر و سپس به عقاب ها منتقل می شود. سپس DDT در بدن عقابها جمع شده و پوسته تخمهای آنها را نازک می کند و منجر به افت شدید عقاب ها و سایر پرندگان بزرگ می شود. از این دانش برای دستیابی به روش های جایگزین برای مدیریت پشه ها استفاده کردند و اکنون با بازیابی عقاب ها موفقیت بزرگی در علم و مدیریت محیط زیست رخ داده است.

علم در دهه های اخیر ثابت است که جویبارها و تالابهای کوچک و گاه خشک، به نهرهای ثابت دائمی می شوند و بر کیفیت نهرهای بزرگتر، رودخانه ها و اقیانوس ها تأثیر می گذارند. در حقیقت وقتی جریانهای متناوب و تالاب ها نابود شوند یا مورد سوء استفاده قرار گیرند، جویبارها، رودخانه ها و مصب های بزرگتر كه به آنها متصل می شود نیز تخریب می شوند و منجر به ایجاد مناطق مرده در جاهایی مانند خلیج مکزیك و خلیج چساپیك می شوند.

تخریب حاصل از آنها، از آب آشامیدنی گرفته تا حیات وحش و صنایع ماهیگیری و ورزشی مربوط به آنها تأثیر می گذارد که امرار معاش عده زیادی از افراد را نیز دچار مشکل می کند. پیشرفت علوم محیط زیستی آسان نیست و غالباً پاسخ دادن به تهدیدات آن هم بسیار کند صورت میگیرد. اما اکنون بسیاری از مشکلات گذشته برطرف شده است. هوا و آب پاک تر شده است، گونه های جانوران در حال بهبود هستند و زباله های زیست محیطی ایمن تر از 50 سال پیش اداره می شوند. 

تصمیم دولت ترامپ مبنی بر تجدید نظر در قوانین گذشته منجر به سوء مدیریت محیط زیستی می شود و بیش از حد نگران کننده و خطرناک است. تلاش های مداوم وی برای غیرفعال کردن حفاظت های موجود از آبهای ایالات متحده WOTUS) ) نمونه ای از چگونگی جلوگیری از پیشرفتهای زیست محیطی و ایجاد آسیب در بدنه محیط زیست و در واقع ضرر رساندن به افراد جامعه است. 

 دقیقاً همانطور که ریه های یک فرد سیگاری پس از ترک اصلاح می شود و اگر دسیگار کشیدن را مجددا شروع کند در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار می گیرد،  اکوسیستم های ما و افرادی که به آنها وابسته هستند نیز از طریق بازگرداندن قوانین WOTUS در معرض خطر جدی نابودی قرار می گیرند.

منبع : cnn

https://zistonline.com/vdcbf8bw.rhb5wpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما