تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 82195
زیست آنلاین: سازمان های غیردولتی فرانسه و مقامات محلی علیه غول نفتی توتال اقدام به شکایت کرده اند.آنها معتقدند صنعت استخراج نفت عامل انتشار یک سوم از گازهای گلخانه ای است.
 غول نفتی توتال محاکمه می شود
به گزارش زیست آنلاین، سازمان های مردم نهاد ادعا می کنند این غول نفتی، اقدامات کافی برای مقابله با تغییرات اقلیمی انجام نداده است. 14 مقام محلی فرانسه و چند سازمان مردم نهاد این هفته طی یک اقدام بی سابقه از شرکت نفتی فرانسوی توتال شکایت خواهند کرد تا شرکت را وادار کنند انتشار گازهای گلخانه ای خود را به شدت کاهش دهد.

این اولین دادخواست با موضوع تغییرات اقلیمی علیه یک شرکت خصوصی در فرانسه است. فعالان محیط زیست از دادگاه می خواهند اطمینان حاصل کند که توتال برای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای بیشتر تلاش می کند.

توتال یکی از 20 شرکت بزرگ جهان در زمینه سوخت های فسیلی است که استخراج نفت، گاز و زغال سنگ را انجام می دهد و بر اساس یک تحلیل که سال گذشته انجام گرفت، این فعالیت ها عامل انتشار یک سوم از گازهای گلخانه ای در جهان است.

مقامات محلی که پرونده را پیگیری می کنند از Bayonne ، در جنوب غربی، La Possession ، در جزیره Rununion در اقیانوس هند تا Sevran، در شمال پاریس هستند. آنها معتقدند که وضعیت اضطراری آب و هوا در حال حاضر توسط شهروندان عادی احساس می شود اما اقدامات کافی توسط شرکت های بزرگ انجام نمی شود.

براساس یک قانون در فرانسه به نام وظیفه هوشیاری، شرکت های بزرگ باید برای جلوگیری از نقض حقوق بشر یا آسیب های زیست محیطی ناشی از فعالیت هایشان اقدامات روشنی برنامه ریزی و انجام دهد.

سازمان های مردم نهاد که پرونده را مطرح کردند، گفتند توتال جزئیات کافی در برنامه هوشیاری خود برای مهار گازهای گلخانه ای ذکر نکرده است و از مسیر اهداف توافق نامه اقلیمی پاریس در محدود کردن گرمایش جهانی خارج شده است. فردا (سه شنبه)، دادگاه در نانتره، خارج از پاریس برگزار خواهد شد.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdcenz8v.jh8woi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما