تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 82206
زیست آنلاین: دولت آلمان روز گذشته از برنامه ریزی ها برای عدم استفاده از زغال سنگ به عنوان منبع انرژی تا سال 2038 به عنوان بخشی از تلاش های ائتلاف حاکم، برای محافظت از آب و هوا خبر داد.
حذف زغال سنگ از منابع انرژی آلمان
به گزارش زیست آنلاین، دولت در تلاش است تا با کنار گذاشتن انرژی هسته ای تا سال 2022 و نیروگاه های با سوخت زغال سنگ تا سال 2038، به سمت منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی بادی و خورشیدی جرکت کند.

"اسونجا اچولز"، وزیر محیط زیست آلمان به خبرنگاران گفت: این فقط پایان دادن به استفاده از زغال سنگ نیست. این یک ورود به انرژی تجدیدپذیر است. ما یک چهارم از میزان انتشار دی اکسید کربن در آلمان را کاهش خواهیم داد که یک نشانه بسیار مهم و در سطح بین المللی است که آلمان مسئولیت خود را در بر عهده می گیرد.

دولت آلمان در پی تغییرات اقلیمی که اثرات خود را در تابستان های بسیار گرم نشان داد و اعتراضات مردم در جنبش جمعه ها برای آینده، سال گذشته یک بسته مهم آب و هوایی را معرفی کرد که شامل قیمت گذاری کربن در سطح اقتصادی است.

آلمان قصد دارد تا سال 2030 میزان انتشار گازهای گلخانه ای خود را تا 55 درصد سطح انتشار سال 1990 کاهش دهد. سال گذشته، مرکل اذعان کرد که اعتبار ائتلاف حاکم، در سیاست های اقلیمی با کنار گذاشتن اهداف کاهش انتشار آلاینده ها که پیش از سال 2020 تعیین شده بود، آسیب دیده است.

پیتر آلتایمر، وزیر اقتصاد آلمان هفته گذشته گفت انتقال حرکت آلمان به سمت استفاده از منابع انرژی که زغال سنگ در آن جای ندارند مانند "جراحی قلب باز" خواهد بود زیرا صنعت خودرو، فولاد و صنایع تجدیدپذیر برای ماندن رقابت باید به سختی کار کنند.

منبع: reuters

https://zistonline.com/vdch-in6.23nivdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما