تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : 82209
زیست آنلاین: گاردین از این پس دیگر تبلیغات شرکت های نفت و گاز را نخواهد پذیرفت و به نخستین سازمان بزرگ خبری جهان تبدیل می شود که از تبلیغ شرکت هایی که سوخت های فسیلی را استخراج می کنند، درآمدی کسب نخواهد کرد.
تبلیغات شرکت های نفت و گاز در گاردین جایی نخواهند داشت
به گزارش زیست آنلاین، این اقدام که در پی تلاش برای کاهش ردپای کربن مجموعه و افزایش گزارش در مورد وضعیت اضطراری آب و هوا صورت خواهد گرفت با قید فوریت اجرایی خواهد شد. این ممنوعیت برای هر شغلی که در استخراج سوخت های فسیلی دخیل است از جمله بسیاری از بزرگترین آلاینده های جهان خواهد بود.

آنا بیتسون، مدیر عامل و هامیش نیکلین، مدیر مالی گاردین در بیانیه ای مشترک گفتند: تصمیم ما مبتنی بر تلاش های چندین ساله بسیاری در این صنعت برای جلوگیری از اقدامات اقلیمی توسط دولت ها در سراسر جهان است.

آنها گفتند که واکنش به گرمایش جهانی مهمترین چالش عصر حاضر است و به چگونگی لابی گری شرکت های انرژی که به محیط زیست آسیب رسانده است، اشاره کردند.

بیتسون و نیکیلین با اشاره به اینکه این ممنوعیت ضربه مالی به آن ها خواهد زد گفتند: مدل تأمین بودجه برای گاردین مانند بسیاری از شرکت های رسانه ای بزرگ تا چند سال آینده کمی متزلزل خواهد بود. این یک حقیقت است که نپذیرفتن این تبلیغات در کوتاه مدت شرایط ما را سخت خواهد کرد. با این وجود، ما معتقدیم که ایجاد یک سازمان هدفمندتر و پایدار از نظر اقتصادی نیازمند همدلی و همکاری نزدیک است.

گروه های زیست محیطی مدت ها است اعلام می کنند كه شركت های بخش انرژی از تبلیغات گرانقیمت برای "شستشو سبز" فعالیت های خود استفاده می كنند به نحوی که ضمن سرمایه گذاری نسبتاً کم در انرژی های تجدیدپذیر، همچنان بخش اعظم درآمد خود را از استخراج سوخت های فسیلی تأمین می كنند. آنها از رسانه های خبری خواستند که از قبول این تبلیغات خودداری کنند، اگرچه تاکنون فقط تعداد معدودی از رسانه های کوچک این رویکرد را اتخاذ کرده اند.

تبلیغات 40 درصد از درآمد گاردین را تشکیل می دهد. این بدین معنی است که تبلیغات یک راه کلیدی برای تأمین بودجه این رسانه در سراسر جهان است. 

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcaouna.49nuw15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما