تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 82210
زیست آنلاین: از امروز، انگلیس بعد از 47 سال به طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج شد.
تکلیف انگلیس بدون قوانین زیست محیطی اتحادیه اروپا چه خواهد بود
به گزارش زیست آنلاین، برای بیش از چهار دهه، انگلیس در تصویب قوانین زیست محیطی در سراسر اتحادیه اروپا مشارکت داشته، اما این مقررات و دستورالعمل ها برای این کشور چه دستاوردی داشته است؟ نزدیکترین داده ای که ما از هلند داریم. در آنجا دانشمندان دو واقعیت جایگزین را برای کشورشان با هم مقایسه کردند: یکی بدون قوانین اتحادیه اروپا و دیگری نسخه ای از واقعیت امروز.

قوانین سراسری اروپا با تدوین استانداردهایی برای اگزوز خودروها در دهه 1970 آغاز شد. باران های اسیدی و از بین رفتن جنگل ها منجر به تدوین دستورالعمل ها و محدودیت هایی در مورد مجموع آلودگی ای که هر کشور می توانست تولید کند، شد. مرحله آخر تعیین حداقل استانداردها برای کیفیت هوایی بود که همه در آن نفس می کشیدند.

بدون قوانین اتحادیه اروپا، آلودگی ذرات در آمستردام، اوترخت، روتردام و لاهه به طور پیوسته افزایش می یافت به حدی که حدود 10 برابر مقدار کنونی می بود، فقط کمی بهتر از شهرهای چین، هند و ایران. و میانگین امید به زندگی در هلند حدود شش سال کمتر می بود. که این معادل سالانه حدود 66 هزار مرگ اضافه در هلند و هزینه بهداشتی 35 تا 77 میلیون در سال است. انگلیس نسبت به هلند از مراکز آلودگی بزرگ اروپا دورتر است، اما با جمعیتی چهار برابر بیشتر، می توان مطمئن بود که تأثیر قوانین اتحادیه اروپا بر مرگ و میر سالانه انگلیس، بیشتر خواهد بود.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdccxiq4.2bqis8laa2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما