تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 82216
زیست آنلاین: جسد گومز گونزالس، فعال برجسته زیست محیطی که از ناحیه سر دچار ضربه شده بود در نزدیکی یک تالاب در جنگل پیدا شد.
مرگ مشکوک فعال برجسته زیست محیطی در مکزیک
به گزارش زیست آنلاین، جسد این فعال محیط زیست در یکی از جنگلهای مکزیک که محل زندگی پروانه های سلطنتی در زمستان است کشف شده است . این شائبه بین دوستان و خانواده او بوجود آمده است که وی به قتل رسیده است.

حتی قبل از اعلام این خبر، بستگان هومرو گومز گونزالس حدس زدند که مرگ وی اتفاقی نبوده و می گویند که اتفاقات بدی برای حقوق بشر و فعالان محیط زیست در مکزیک اتفاق می افتد و مردم از این موضوع وحشت کرده اند.

برادر هومرو در مراسم خاکسپاری او گفت: اتفاقات عجیبی درحال رخ دادن است، زیرا آنها تمام فعالان محیط زیست، افرادی که برای جامعه کاری مفیدی انجام می دهند را از بین می برند. جسد وی روز چهارشنبه در حوضچه ای در جنگلی کوهستانی کشف شد که گومز مدت ها از آن محافظت می کرد.

دادستان ایالت میکوآکان چند ساعت بعد از یافتن جسد وی اعلام کرد که بررسی اولیه حاکی از غرق شدن وی است و هیچ علائمی از آسیب دیدگی وجود ندارد. اما نتایج کالبد شکافی شواهدی از آسیب دیدگی در سر را نشان داده است. مقامات هیچ اطلاعات دیگری در این مورد ندادند. آنها گفتند که تحقیقات ادامه دارد و شواهد نشان می‌دهد که این اتفاق تصادفی نبوده است. طی یک دهه گذشته، گومز گونزلاز برای برگزاری راهپیمایی برای مقابله با فعالیت های شکارچیان و قاچاقچیان چوب تلاش می کرد.

او همچنین حدود ۲۶۰ نفر از صاحبان زمین در آن منطقه را متقاعد کرده بود در زمین هایشان که به دلیل کاشت ذرت از درختان پاکسازی شده بود، مجددا درخت بکارند و موفق شد با مدیریت خود در حدود 150 هکتار زمین را مجددا جنگل‌کاری کند. رییس جمهو مکزیک، مرگ وی را تاسف بار و دردناک خواند.

منبع : nbcnews

https://zistonline.com/vdciqrav.t1arz2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما