تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : 82217
زیست آنلاین: برای دفن پسماندهای هسته ای با خطر کم و متوسط، یک قطعه زمین در شبه جزیره آیر توسط صاحب آن بصورت داوطلبانه در اختیار دولت قرار خواهد گرفت.
جزیره ای در جنوب استرالیا میزبان پسماند های هسته ای خواهد بود
 به گزارش زیست آنلاین،، دولت فدرال اعلام كرده است كه يك زمین كشاورزی در شبه جزيره Eyre استراليا به محل زباله هسته ای تبديل خواهد شد. اما مخالفان اين طرح آخرین تلاش های خود را برای توقف آن انجام می دهند.

روز شنبه، وزیر منابع، مت کانوان گفت: 160 هکتار زمین در کیمبا میزبان ضایعات رادیواکتیوی استرالیا خواهد بود که بخش عمده آن حاصل تولید داروهای هسته ای است و در بیش از 100 سایت نگهداری می شود.

وی گفت: این زمین بصورت داوطلبانه توسط صاحب آن برای این امر در اختیار دولت قرار گرفته است و از نظر موقعیت و نکات فنی دیگر مناسب است.

در این سایت که در نزدیکی شهر کیمبا قرار دارد پسماند های با خطر پایین بطور دائم و پسماندهای سطح متوسط بطور موقت ذخیره می شوند. با احداث این سایت حدود 45 نفر مشغول به کار خواهند شد و دولت بسته 31 میلیون دلاری را برای کمک به آن منطقه اختصاص خواهد داد.

گروه های زیست محیطی و بومی مخالف احداث این سایت هستند. اما نظرسنجی که اخیراً در مورد کیمبا انجام شد، نشان داد 62 درصد موافق احداث این تاسیسات هستند.

جف بالدوک، که صاحب زمین است گفت که این پروژه فرصتی برای تامین آینده منطقه است. بسیار نادر است که یک جامعه کوچک از کشور می تواند تضمین کند که 300 سال آینده نیز در اینجا خواهد بود. ما همیشه به دنبال راه هایی برای جذب صنعت جدید و تلاش و تقویت جامعه محلی خود هستیم.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcja8eo.uqe8vzsffu.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما