تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب : 82219
زیست آنلاین: طبق گزارش پلیس، بیش از 100 فعال محیط زیست در اعتراض به انتشار گاز کربن ناشی از سوختن زغال سنگ، امروز نیروگاه زغال سنگ داتلن 4 را در غرب آلمان به تصرف خود درآوردند.
فعالان محیط زیست یک نیروگاه زغال سنگ در آلمان را تصرف کردند
به گزارش زیست آنلاین، معترضین که لباس های نارنجی به تن و ماسک به صورت داشتند، پلاکاردهایی با عنوان "خروج زغال سنگ اکنون" و "سود 20 ساله شما به جای آینده ما" در دست داشتند.

سخنگوی پلیس گفت: گیت ورودی اوایل صبح شکسته شد و متجاوزان در حال متوقف کردن تسمه نقاله هایی بودند که زغال سنگ را به دیگهای بخار منتقل می کنند.

یکی از تظاهر کنندگان گفت: با توجه به وضعیت بحرانی آب و هوا ما نمی توانیم اجازه دهیم نیروگاه های زغال سنگ دیگری به شبکه متصل شوند. وی نیروگاه داتلن را ناخن بر روی تابوت برای آینده می نامد.

داتلن ۴، یک نیروگاه زغال سنگ مدرن است که برای احداث آن 1.5 میلیارد یورو هزینه شده است و از برنامه ملی برای کنار گذاشتن تامین انرژی از زغال سنگ  تا سال 2038 که ماه گذشته توسط کابینه آنگلا مرکل، صدراعظم اعظم آلمان به تصویب رسید، معاف شد.

اعتراضات محیط زیستی ها در آلمان پیش از این برنامه های شرکت های بزرگ مانند معدن لیگنیت RWE در جنگل هامباخ در نزدیکی کلن که به سمبل اعتراضات ضد زغال سنگ تبدیل شده است را متوقف یا به تأخیر انداخته است.
منبع: reuters

https://zistonline.com/vdcb95bw.rhb58piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما