تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : 82224
زیست آنلاین: طبق مطالعات جدید صورت گرفته در ژاپن ، تغذیه پرندگان دریایی از مواد پلاستیکی علاوه بر آسیب به این پرندگان در جوجه های تازه متولد شده آنها نیز اثرات زیان باری بر جای می گذارد.
اثرات پنهان آلودگی پلاستیکی بر پرندگان دریایی
به گزارش زیست آنلاین، براساس یک مطالعه جدید، آلودگی پلاستیکی می تواند در بدن پرندگان دریایی ایجاد شود و بر تهدیداتی که آنها در طبیعت با آنها روبرو می شوند بیفزاید. محققان گلوله های پلاستیکی را به عنوان غذا به جوجه های این پرندگان دادند تا اثرات مستقیم قرار گرفتن در معرض پلاستیک را بررسی کنند. آنها دریافتند مواد شیمیایی پلاستیک در بافت های چربی این پرندگان هزاران برابر بالاتر از حد طبیعی است.

محققان می گویند: با توجه به اینکه نیمی از گونه های دریایی جهان در معرض تهدید انقراض قرار گرفته اند، آلودگی شیمیایی یک تهدید گسترده، رو به رشد و مضاعف ایجاد کرده است که بر سرعت این انقراض می افزاید. این تحقیق توسط Shouta Nakayama از دانشگاه هوکایدو، ژاپن رهبری شده است. آنها در ژورنال Current Biology نوشتند:

این یافته ها شواهد مستقیمی از قرار گرفتن پرندگان دریایی در معرض افزودنی های پلاستیکی ارائه می دهد و بر نقش مواد زائد دریایی به عنوان منبع آلودگی شیمیایی تأکید می کنند.

با توجه به داده های فعلی، تخمین زده می شود که 99٪ از پرندگان دریایی تا سال 2050 زباله های پلاستیکی را به عنوان تغذیه مصرف می کنند. پرندگان می توانند پلاستیک های شناور روی آب را بجای غذا اشتباه بگیرند، که می تواند باعث صدمه یا مرگ آنها شود. دکتر سمانتا پاتریک از دانشگاه لیورپول گفت: مرحله بعدی تحقیق این است که بدانیم آیا مواد شیمیایی موجود در پلاستیک اثرات مضر بر تولید مثل و بقای پرندگان دارد یا خیر. وی گفت مطالعاتی باید انجام شود كه اثرات پنهان پلاستیک بر روی پرندگان دریایی را بررسی می کند. او توضیح داد: مطالعات نشان می دهد كه پلاستیک ها منجر به افزایش سطح آلودگی در جوجه های تازه به دنیا آمده نیز شده است.

این تیم تحقیقاتی جوجه های تازه متولد شده که در صخره ای در جزیره آواشیمای ژاپن زندگی می کردند را مورد بررسی قرار دادند.

منبع : bbc

https://zistonline.com/vdchkin6.23niidftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما