تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : 82230
زیست آنلاین: روز دوشنبه آتش سوزی در نزدیکی کانبرا پایتخت استرالیا، با کم شدن درجه حرارت کاهش یافت، اما مقامات هشدار دادند که با تغییر جهت باد، دود سنگین به سمت شهر می وزد.
دود آتش خاموش شده به پایتخت استرالیا می وزد
به گزارش زیست آنلاین، در حالی که آتش سوزی در جنوب غربی کانبرا همچنان خارج از کنترل است، هشدارها به سطح "توصیه" برای افراد منطقه کاهش یافته و هیچ گونه ای در معرض تهدید قرار نگرفته است. حدود یک چهارم زمین های اطراف پایتخت کانبرا، طی آتش سوزی های چند هفته گذشته که تحت تاثیر باد و دمای بالا گسترش یافتند، آسیب دیدند. دما در روز گذشته به حدود 28 درجه سانتیگراد کاهش یافته است.

خدمات اضطراری حومه کانبرا اعلام کرد: انتظار می رود تغییر در جهت باد موجب حرکت دود غلیظ به سمت مناطق شهری کانبرا شود. سرویس آتش نشانی روستایی نیو ساوت ولز گفت: آتش نشانان در نیو ساوت ولز در حال نبرد با آتش در جنوب شرقی ایالت که طی آخر هفته هفت خانه در آن ویران شد، بودند. اما شرایط در روز گذشته با بارش باران و کاهش دما  بهتر شد.

فصل طولانی آتش سوزی استرالیا از ماه سپتامبر تا کنون باعث کشته شدن 33 نفر و حدود 1 میلیارد حیوان بومی شده است. حدود 2500 خانه ویران شده و بیش از 11.7 میلیون هکتار زمین خشک دچار حریق شده و از بین رفته است. 

بحران آتش سوزی باعث شده تا 274 دانشمند از دولت استرالیا که از افزایش اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای امتناع ورزیده است ، درخواست کنند تا نسبت به اهداف سال 2050 اقدام جدی تری انجام دهند و به سمت انتشار صفر خالص حرکت کنند.

کارشناسان آب و هوا و آتش نشانانی از سراسر جهان در نامه ای سرگشاده گفتند: آتش سوزی های خطرناک استرالیا در آینده به خاطر تغییرات جوی ناشی از انسان، بدتر می شود و مدیریت آتش سوزی را به طور فزاینده ای به چالش می کشد.

منبع : reuters

https://zistonline.com/vdce7w8v.jh8wxi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما