تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : 82234
زیست آنلاین: مقامات می گویند دومین جسد یک فعال محیط زیست و محافظ پروانه ها در مکزیک پیدا شده است.
پیدا شدن دومین جسد در زیستگاه پروانه ها در مکزیک
به گزارش زیست آنلاین مقامات محلی در بیانیه ای اعلام کردند جسد رائول هرناندز رومرو، یک راهنما و محافظ پاره وقت در بزرگترین زیستگاه پروانه سلطنتی مکزیک، در ایالت میکائوکان مکزیک کشف شد.

در این بیانیه آمده است: وی با ضربات چاقو به بدن و سر به کشته شده است. خانواده رومرو چند ساعت قبل از پیدا شدن جسد گم شدن او را گزارش کردند. به گفته مقامات، همسر وی گفته است که آخرین بار وی در تاریخ 27 ژانویه از منزل خارج شد.

او دومین فعال در زمینه پروانه ها است که کمتر از یک هفته جان باخته است. جسد هومرو نیز در یک حوضچه پیدا شد. وی به عنوان محافظ پروانه ها شناخته می شود و ممکن است بر اثر درگیری با قاچاقچیان و شکارچان غیر مجاز کشته شده باشد.

ایالت میشائوکان، زیست گاه اصلی پروانه سلطنتی، یک میراث جهانی یونسکو در یک منطقه جنگلی حدود 100 کیلومتری درخارج از شهر مکزیک است. در هر فصل پاییز، تقریباً یک میلیارد پروانه سلطنتی به عنوان بخشی از یک چرخه هشت ماهه مهاجرت، از شمال کانادا به این مکان مهاجرت می کنند.

اما این جنگل با تهدیدات شکارچیان غیرمجاز و برخوردهای انسانی تهدید می شود. در سال 2015، یونسکو پیش نویسی را ارائه کرد که از کاهش جمعیت ورودی به این زیستگاه ابراز نگرانی شدید می کرد. این پروانه ها برگ های درختان را پوشانده و با به حرکت در آوردن بال های خود صدایی شبیه باران تولید می کنند. به دلیل طول عمر کوتاه این پروانه ها، چهار نسل متوالی در طول مهاجرت متولد شده و می میرند.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdci5rav.t1arp2bcct.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما