تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : 82237
زیست آنلاین: یک مطالعه جدید نشان می دهد که نقاط مهم تنوع زیستی که میلیون ها سال پناهگاه گونه های زیستی مختلف در برابر تغییرات اقلیمی بوده است، در معرض تهدید گرمایش جهانی است که توسط انسان بوجود آمده است.
گرمایش جهانی تهدیدی جدی برای پناهندگان اقلیمی است
به گزارش زیست آنلاین ، نقاط مهم تنوع زیستی با میلیون ها سال ثبات آب و هوایی می توانند در اثر گرمایش جهانی تبدیل به مناطق شدیداً آسیب پذیر جهان شوند. این مطالعه نشان می دهد گونه هایی که در مناطق گرمسیری مانند مناطق گرمسیری استرالیا، جنگل های گینه در آفریقای غربی و کوه های آند تکامل یافته اند، با گرم شدن کره زمین، تحت تنش بیشتری قرار خواهند گرفت.

کارشناسان با نگرانی به این مطالعه واکنش نشان دادند و گفتند که این امر بسیار ناراحت کننده است که برخی از "بحرانی ترین نقاط زمین برای نجات طبیعت" ممکن است مورد تهدید قرار بگیرد.

این تحقیق که در مجله Nature Climate Change منتشر شده است، دمای خشکی و اقیانوس و همچنین بارش باران ۲۱ هزار سال گذشته را مدل کرده است. سپس تأثیر افزودن گازهای گلخانه ای به جو تحت دو سناریو بررسی شده است، یکی در نظر گرفته شده است که تولید گازهای گلخانه ای بسیار بالا و دیگری میزان انتشار کمترین مقدار باشد.

در این مقاله توضیح داده شده است، مکانهایی که از نظر تنوع زیستی غنی هستند با مناطق گرمسیری که قبلاً اقلیم نسبتاً پایداری را تجربه کرده اند ، همپوشانی دارند و در صورت گرم شدن مناطق دیگر زمین، پناهگاهی برای گونه ها فراهم می کنند.

یکی از نویسندگان این مقاله می گوید، ما امیدواریم این مناطق که در تحقیق مشخص شدند، کماکان اقلیم پایداری داشته باشند. اما چیزی که نگران کننده است، این است که ما یک تغییراتی از وضعیت پایدار به ناپایدار مشاهده کردیم.

وی با بیان اینكه مهم است كه مردم در دام احساس درماندگی نیفتند، افزود: این موضوع نگران کننده است، اما شبیه این است كه به ما هشدار داده شود كه یك چاله بزرگ در بزرگراه و در پیش رو وجود دارد. ما شانس آن را داریم که از افتادن در این چاله اجتناب کنیم اگر اکنون تغییر مسیر را شروع کنیم.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdcbz5bw.rhb5fpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما