تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 82248
زیست آنلاین: با افزایش دمای هوای کوهستانهای اسکاتلند و کاهش بارش برف، استراحتگاه اسکی این کوهستانها برای امتحان و تضمین اسنوبورد در دامنه های پائین کوه مجبور به سرمایه گذاری در کارخانه های برف سازی شده است. تقریباً 100 تن برف هر روز در این کوهستانها تولید می شود.
سرمایه گذاری در کارخانه های برف سازی اسکاتلند در اثر کاهش ریزش برف
به گزارش زیست آنلاین، زمستان در اسکاتلند تصاویری از کوههای مرتفع برفی را یادآوری می کند که همه ساله به خاطر پیاده روی، کوهنوردی و اسنوبورتد بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب می کند. اما علاقه مندان می گویند که در سالهای اخیر تفاوت هایی را مشاهده کرده اند که هوای ملایم تر اسکاتلند منجر به پوشش برف کمتری شده است.

امسال بارش برف وجود داشته و انتظار می رود بار دیگر وقتی Storm Ciara در روزهای آینده به اسکاتلند برخورد می کند، دوباره بارش برف وجود داشته باشد، اما برفها به سرعت ذوب شده است و یا بادهای شدید از مقادیر زیادی از برفها را پراکنده کرده است.

بن دلفین، رئیس Ramblers اسکاتلند گفت: تنها مسئله کم شدن بارش برف نیست، بلکه دمای بالای شب است و ماندگاری و پایداری الگوهای معتدل هوا در منطقه مشکل ساز شده است.

لی شوفیلد، از منطقه Highland and Islands Islands، مشاهدات آب و هوایی رایگان را به گردشگرانی که از Cairngorms بازدید می کنند ارائه می دهد. وی گفت دمای هوا در روستای کاربریج در ماه گذشته 3.5 درجه بیشتر از ژانویه سال 2019 بوده است. وی افزود: این یک تفاوت قابل ملاحظه و بسیار فراتر از حدی است که انتظار داریم. وی ادامه داد: در فاصله زمانی بین کریسمس و سال نو، یک توده هوای بسیار گرم که از شمال غربی این منطقه گذشته است سبب ثبت رکوردهای جدید درجه حرارت بالا در دسامبر برای بریتانیا شده است.

آقای شوفیلد افزود كه منطقه آكفاری در شمال غربی ساترلند یك شب دمای 18.7 درجه سانتیگراد را ثبت كرده که این دما بالاتر از میانگین حداكثر دمای منطقه در تابستان بوده است.

سرویس اطلاعات هواشناسی کوهستان پیش بینی های هواشناسی را برای کمک به ایمنی کوهستان برای 10 منطقه مرتفع در سراسر انگلیس، از جمله ارتفاعات غربی  Cairngorms در اسکاتلند ارائه می دهد. این سرویس گزارش کرد: مدت زمان طولانی شرایط زیر صفر در کوه های اسکاتلند با بارش برف وجود داشته است، اما همچنین قسمت هایی با درجه حرارت بسیار گرمتر با ذوب شدن مشخص برفها وجود دارد. به طور متوالی، این کوهستان فاقد دوره های هوای سرد طولانی مدت است و گرچه برف نیز مشاهده می شود، اما هوای سرد پایدار نیست.

استراحتگاه اسکی کوهستانهای اسکاتلند برای امتحان و تضمین اسنوبورد در دامنه های پائین کوه مجبور به سرمایه گذاری در کارخانه های برف سازی شده است. تقریباً 100 تن برف هر روز در کوه Cairngorm، در نزدیکی Aviemore ، به صورت مصنوعی تولید می شد تا برای شروع فصل زمستان در ماه دسامبر آماده شود.

سایر استراحتگاه های اسکی کوهستانی از جمله Nevis Range در نزدیکی فورت ویلیام ، نیز در تجهیزات برف سازی سرمایه گذاری کرده اند. آب و هوای گرم همچنین منجر به تعطیلی این آخر هفته مرکز Cairledorm Sleddog در Aviemore پس از 20 سال شده است. آلن استوارت گفت: این دانش موشکی نیست بلکه تغییرات آب و هوا است. وی می گوید درجه حرارت بالا و کمبود برف بر تجارت سگ های سورتمه ای او تأثیر گذاشته است.

آقای دلفین که به عنوان یک مأمور روستایی در این منطقه فعالیت می کند، گفت در اثر افزایش درجه حرارت ممکن است حیوانات وحشی کوهستان دچار بیماری های بیشتری شوند.

منبع : bbc

https://zistonline.com/vdcdjx0j.yt0xo6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما